برپایی هفدهمین جشنواره کتاب کودک

به گزارش افکارنیوز، مهدی باقری معاون تولید کانون از تغییر زمان برگزاری این جشنواره از هفته کتاب به ایام دهه‌ فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برگزیدگان این جشنواره روز دوشنبه ۲۰ بهمن معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد که داوری آثار منتشر شده در سال ۱۳۹۲ در گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان در ۱۰ بخش «داستان تألیف خردسال و کودک»، «داستان تألیف نوجوان»، «داستان ترجمه»، «علمی آموزشی»، «شعر»، «دینی»، «بازنویسی»، «زندگی‌نامه»، «نمایش‌نامه» و «تصویرگری و کتاب‌سازی» به پایان رسیده است.

به گفته‌ معاون تولید کانون، برگزاری نمایشگاهی بزرگ از تازه‌ترین آثار ناشران کودک و نوجوان، برپایی چندین میزگرد تخصصی با حضور صاحب‌نظران و اهدای جوایز برگزیدگان در آیین ویژه‌ای از جمله برنامه‌هایی است که به هفدهمین دوره‌ی این جشنواره ابعاد گسترده‌تری خواهد بخشید.

این در حالی است که در چند سال اخیر جشنواره کتاب کودک و نوجوان تنها به معرفی برگزیدگان اختصاص داشت و نمایشگاه و برنامه‌های جنبی آن حذف شده بود.

در همین حال مهدی باقری توضیح داد که بر اساس اساس‌نامه جشنواره، کانون علاوه‌بر اهدای جایزه به برگزیدگان، تعدادی از این آثار را از ناشران اثر خریداری خواهد کرد که این امر به‌منظور حمایت از نشر کتاب‌های کودک ونوجوان از سوی کانون صورت می‌گیرد.

هفدهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان به صورت رسمی از صبح روز ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها خواهد بود.

محل برگزاری این جشنواره، مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران اعلام شده است.