۱۱ بازیکن قرمزپوش برتر جهان در دربی ۷۹

به گزارش افکارنیوز، حسین عبدی در خصوص شرایط پرسپولیس پیش از دربی ۷۹ صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:


**شرایط پرسپولیس در حالی که کمتر از ۱۰ روز تا دربی ۷۹ باقی مانده چگونه است؟



خوشبختانه شرایط ما بد نیست و روند رو به پیشرفتی داریم. من بازی‌های قبلی تیم را به دقت تماشا کردم و پیشرفت در نوع بازی‌های بچه‌ها قابل مشاهده است، حتی در بازی‌ با گسترش فولاد که ۲بر ۲مساوی شدیم اما به هر حال انتظارات از خودمان و بازیکنان تیم بالاست هرچند که تیم روند رو به رشدی دارد و باید بیشتر تلاش کنیم و فکر می‌کنم تا آخر هفته کاملا برای دربی آماده شویم.


** از استقلال چقدر شناخت دارید؟

به اندازه‌ای که از تیم خودمان و نقاط ضعف و قوتمان شناخت داریم استقلال را هم می‌شناسیم و کاملا از وضعیت این تیم آگاه هستیم اما فکر می‌کنم شناخت از تیم حریف یک قسمت کار است چرا که مسائل دیگری مثل تلاش بازیکنان، تمرکز داشتن آنها و کنترل روی خود هم می‌تواند برای رسیدن به پیروزی به ما کمک کند.


**نیاز به شانس برای پیروزی در دربی ندارید؟



همین که شانس بیاوریم که بدشانسی نیاوریم این خود بزرگترین خوش‌شانسی ماست!



**معمولا در دربی‌ها ستاره‌ها نقش موثری دارند. ستاره پرسپولیس در دربی ۷۹ کیست؟



هواداران به دنبال این هستند که یک بازی دلچسب و جذاب از تیم‌شان ببینند حتی اگر نتیجه مطلوب نگیریم چرا که یک دربی زیبا به نفع کل فوتبال ما است و فکر می‌کنم هواداران هم به دنبال یک ستاره نیستند بلکه به دنبال یک تیم پرستاره هستند و از این بابت ما هم زیاد نگرانی نداریم چرا که مهم نیست چه بازیکنی ستاره پرسپولیس باشد بلکه مهم این است که پرسپولیس ستاره این بازی باشد.

** شما دربی‌های زیادی را به عنوان بازیکن هم به میدان رفته‌اید. آن دربی‌هایی که شما بازی می‌کردید با دربی‌های حال حاضر چقدر تفاوت کرده است؟

در دربی‌های گذشته قبل از بازی هواداران زیادی به استادیوم می‌آمدند و کری‌خوانی بسیار داغ بود که این مسئله فشار و استرس زیادی روی بازیکنان دو تیم می‌آورد اما الان دیگر شاهد آن کری‌خوانی‌ها در استادیوم نیستیم و کری‌خوانی بیشتر در فضای مجازی دنبال می‌شود که این مسئله حساسیت‌ها را کمتر می‌کند هرچند که در هر حالتی دربی استرس دارد و تنها فرق دربی زمان ما با دربی‌های زمان حاضر همین است اما همانطوری که گفتم دربی‌ها اخیر کسل‌کننده بود و باید سعی کنیم دربی جذابی را برگزار کنیم همانند همان دربی‌ای که پرسپولیس دو بر صفر عقب بود اما سه دو پیروز شد یا آن دربی‌ای که کریمی باقری در دقایق پایانی با یک شوت پرسپولیس را برنده کرد.



** چقدر احتمال می‌دهید که دربی ۷۹ یک دربی جذاب و تماشاگر‌پسند از آب در بیاید؟

ببینید ما یک طرف این مسئله هستیم و طرف دیگر آن استقلال است، هرچند که رفتار داوران و هواداران هم تاثیر جداگانه‌ای بر جذابت یا عدم جذابیت این بازی دارد.



** خیلی‌ها معتقدند درخشان یک مربی با تفکرات هجومی است و در طرف مقابل قلعه‌نویی در دربی تفکری دفاعی دارد. برای این مسئله فکری کرده‌اید؟

نمی‌توان دربی را از حالا پیش‌بینی کرد و شاید آن ثانیه‌ای که سوت آغاز بازی به صدا در می‌آید تیم‌ها را بتوان متمایز از هم کرد چرا که شرایط بازی در آن لحظه مشخص می‌کند که یک تیم هجومی بازی خواهد کرد یا دفاعی اما نمی‌توان از حالا گفت که استقلال با تفکر دفاعی به میدان می‌آید چرا که هر دو تیم از باخت گریزان هستند و برد می‌خواهند اما هر تیمی که بتواند کنترل‌شده‌تر بازی کند شانس بیشتری برای برنده شدن دارد.



**اینکه گفته می‌شود استقلال از نظر نفری از پرسپولیس سرتر است را قبول دارید؟

از نظر انفرادی نمی‌توان گفت که آنها بهتر هستند یا ما اما بازیکنان استقلال مدت بیشتری با هم بازی کردند و هماهنگ‌تر هستند اما تعدادی از بازیکنان ما جدید هستند و شاید این فرق ما باشد هرچند که فوتبال یک ورزش گروهی است. من این مسئله را قبول دارم که هرچه بازیکنان با کیفیت‌تر باشند کار گروهی بهتری می‌توان انجام داد اما در قالب قیاس بازیکنان نمی‌روم هرچند که به این مسئله معتقدم که ۱۱ نفر بازیکن اصلی ما و ۷ بازیکن ذخیره ما در دربی بهترین هستند و ۱۸ بازیکن ما که در لیست حضور در دربی قرار می‌گیرند از نظر ما بهترین بازیکنان دنیا هستند و با بهترین بازیکنان دنیا وارد دربی می‌شویم.



** اینکه عباس‌زاده به دربی نمی‌رسد را تائید می‌کنید؟

این مسئله را باید پزشکان تیم پاسخ دهند اما عباس‌زاده در تمرین با یک حرکت ساده از همسترینگ پشت پا دچار کشیدگی شد و شاید به دربی نرسد و شاید هم برسد.


**هواداران پرسپولیس منتظر برد تیم محبوب‌شان در دربی باشند؟

کادر فنی پرسپولیس ۱۱ نفر از بهترین بازیکنان جهان را وارد دربی میکند و همه تمرکز ما باید روی این مسئله باشد که با قدرت بازی کنیم و هواداران هم مثل بازی با راهآهن در جام حذفی که در پنالتی برنده شدیم باید پشتیبان ما باشند اگر ما در دربی بدشانسی را بتوانیم از خودمان دور کنیم نیازی به شانس نداریم. پیشبینی من از دربی این است که با همه توان به مصاف استقلال میرویم.