دستگیری سارقان جاده‌ای محموله‌های میلیاردی

به گزارش افکارنیوز، سردار عزیزالله ملکی گفت: در نیمه شب سوم مهر امسال گزارشی از سرقت به عنف یک محموله خودروی تریلی به مرکز فوریت‌های پلیس شهرستان زرندیه اعلام شد و تیمی از مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی در محل، شاکی به آنان اظهار داشت که در حال انتقال یک محموله جعبه فرمان هیدرولیک خودروی سواری بوده که در اتوبان ساوه – تهران، راننده یک دستگاه خودروی سواری به وی اشاره می‌کند که محموله خودرو کج شده و به محض توقف و پیاده شدن از خودرو، سرنشینان خودروی سواری به وی حمله‌ور شده و با تهدید، خودرو و محموله را به سرقت برده و او را در بیابان رها می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی از تشکیل تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان برای بررسی موضوع خبر داد و گفت: در بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که ارزش محموله سرقت شده در حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که‌ با توجه به اهمیت موضوع کارآگاهان پلیس اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی سارقان شروع کردند.

دستگیری یکی از سارقین در نمایندگی فروش

سردار ملکی ادامه داد: در روند تحقیقات پلیس، دو گزارش دیگر از سرقت یک محموله لوازم خانگی به ارزش دو میلیارد ریال و سرقت محموله کابل‌های برق به ارزش یک میلیارد ریال در تاریخ هفدهم و بیست و هفتم مهرماه به مرکز پلیس گزارش شد که بررسی‌ها نشان می‌داد که سرقت توسط همان باند سرقت در حال انجام است.

وی افزود: با پیگیری شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس و در تحقیقات تخصصی، مشخص شد که اعضای باند خارج از استان فعالیت دارند که یکی از آن‌ها با اقدام فنی پلیس، شناسایی و مشخص شد که او قصد دارد بخشی از محموله سرقت شده را به یک نمایندگی فروش محصولات خودرویی در تهران به فروش برساند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به جزئیات دستگیری فرد تحت تعقیب اظهار داشت: با تمرکز تحقیقات روی این فرد، مخفیگاه وی در شهرستان بهارستان استان تهران شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضائی مأموران انتظامی به نشانی وی اعزام و با همکاری انتظامی شهرستان، دو تن از اعضای باند در محل دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شدند.

کشف مخفیگاه و دستگیری سارقان در ۷ عملیات پلیسی

فرمانده انتظامی استان مرکزی به عملیات دستگیری دیگر اعضای باند نیز اشاره کرد و افزود: با ادامه تحقیقات و اطلاعات به دست آمده از متهمان دستگیرشده، دیگر اعضای باند شناسایی و در هفت عملیات جداگانه پنج نفر دستگیر شدند و مخفیگاه و انبارهای نگهداری اموال مسروقه نیز کشف شد.

وی تشریح کرد: در این عملیات ها ۲۴۰ عدد سیبک و جعبه فرمان هیدرولیک مربوط به محموله خودرو، ‌مقادیر قابل‌توجهی سلاح سرد کشف و یک دستگاه خودروی سواری که در سرقت محموله مورد استفاده قرار گرفته بود توقیف شد.

رد محموله‌های لوازم خانگی و کابلهای برق در این پرونده

سردار ملکی ادامه داد: در سیر تحقیقات و در بازرسی از مخفیگاه یکی از متهمان یک دستگاه ماشین لباسشویی نیز کشف شد و در بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد که دو سرقت محموله دیگر نیز توسط اعضای این باند صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان از ادامه تحقیقات تکمیلی از متهمان خبر داد و گفت: تاکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محموله های سرقتی کشف شده و تحقیقات برای بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان در حال پیگیری است.