لغو محدودیت سنی برای ورود به مسجدالاقصی

به گزارشافکارنیوز،«لوبا سمری» سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد این جمعه نیز مانند جمعه گذشته محدودیتی در ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی وجود ندارد.

این سخنگو با بیان اینکه «محدودیتی برای ورود نمازگزاران اعمال نخواهد شد، در عین حال تصریح کرد، ممکن است در صورت لزوم در شب این محدودیت‌ها بازگردانده شود.

برای نخستین بار پس از ماه‌ها، رژیم صهیونیستی هفته گذشته به جوانان فلسطینی اجازه داد برای ادای نماز جمعه وارد مسجد الاقصی شوند. پیش از این، به خاطر درگیری‌ها در بیت‌المقدس، نیروهای رژیم صهیونیستی به مردان زیر ۳۵ سال اجازه مشارکت در نماز جمعه در مسجدالاقصی را نمی‌دادند

از سوی دیگر دستگاه امنیت داخلی اسرائیل(شین بیت)، عصر پنجشنبه ادعا کرد طرح ترور «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه این رژیم را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دستگاه امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد برخی از عناصر جنبش مقاومت فلسطین(حماس) را که مظنون به برنامه‌ریزی برای ترور آویگدور لیبرمن هستند، دستگیر کرده است.

این منبع افزود، مظنونان «اطلاعاتی درمورد خودروی این وزیر» و مسیرهای بازگشت وی به منزلش در شهرک «تکوا» در کرانه باختری را جمع‌آوری و همچنین تلاش می‌کردند با «آر پی جی» خودروی وی را هدف قرار دهند.

خبر دیگر از فلسطین اشغالی به نقل از کانال اول تلویزیون اسرائیل حاکی است که اردن مانع از ورود شخصی اسرائیلی‌ها به این کشور شده است.

این تلویزیون اسرائیل تصریح کرد اردن به اسرائیلی‌هایی‌ها اجازه ورود به این کشور را می‌دهد که در قالب توریستی و به همراه یک لیدر باشند.

اردن چند هفته پیش سفیر خود از تل‌آویو را در پی تجاوزهای مکرر صهیونیست‌ها به شهر اشغالی قدس بویژه به مسجدالاقصی فراخواند.

عبدالله دوم پادشاه اردن، هفته گذشته در نشستی سه جانبه با جان کری وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخستوزیر رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواست برای کاستن از تنشهای قدش شرقی اقدام کند.