عزیزی: دیگر زمان انتقاد از کی‌روش نیست

به گزارشافکارنیوز،خداداد عزیزی در خصوص دیدار تیم‌های ایران و کره‌جنوبی گفت: اواخر بازی را دیدم. کره فشار می‌آورد با این حال مهم این بود که برای سومین بار پیاپی توانستیم در حضور کی‌روش، کره‌جنوبی را شکست داده و این تیم را یک بار دیگر ناکام بگذاریم.

وی در ادامه داد: ۳ تیم عربی در گروه ایران هستند که این موضوع هم کار را سخت می‌کند و هم ساده! از لحاظ فنی، ما تیم خوبی هستیم اما از لحاظ روحی و روانی آنها تمام شیوه‌های کار را بلد هستند و در این زمینه آنها از تیم ملی ایران بهتر هستند. بنابراین اگر فکر کنیم در گروه ساده‌ای هستیم، تفکر اشتباهی است.

عزیزی گفت: امارات، قطر و بحرین دیگر تیم‌های چند سال پیش خود نیستند و پیشرفت زیادی داشته‌اند. اگر بتوانیم مرحله گروهی را با موفقیت پشت سر بگذاریم در مراحل بعدی کارمان راحت‌تر است چون با تیم‌هایی مانند ژاپن و کره‌جنوبی بهتر از مقابل بحرین و قطر بازی می‌کنیم. در مراحل بعدی در مجموع کارمان ساده‌تر است اما اینکه قهرمان جام ملت‌ها شویم، یک مقدار سخت است.

وی در مورد حضور کی‌روش در تیم ملی و اینکه این مربی در حدی است که بتواند تیم ملی را قهرمان آسیا کند یا خیر، افزود: حالا که کی‌روش قراردادش را تمدید کرده دیگر باید از وی حمایت کرد ضمن اینکه در بازی با کره هم نشان داد که مرد بازی‌های بزرگ است. اگر در جام ملت‌های آسیا بتوانیم مرحله مقدماتی را با موفقیت سپری کنیم در بازی‌هایی که ساده اما در نوع خود سخت است، اسم کی‌روش برای ایران هم وزنه‌ بزرگی محسوب می‌شود و هم از لحاظ روانی می‌تواند تأثیرات مثبتی برای تیم ملی داشته باشد.

بازیکن سابق تیم ملی یادآور شد: در بحثدفاعی خیلی خوب شده‌ایم اما در استرالیا باید روی فاز هجومی کار کرد تا بتوانیم به موفقیت احتمالی خوشبین باشیم. اینکه بخواهیم دوباره به این فکر کنیم که کی‌روش نتوانسته است فوتبال ما را متحول کند، دیگر فایده‌ای ندارد و حالا که او ماندنی شده است باید از وی حمایت کرد، ضمن اینکه اگر بتوانیم در جام ملت‌ها نتیجه خوبی بگیریم منجر به آن خواهد شد که مردم با فوتبال آشتی کنند. با این جو کثیفی که در فوتبال وجود دارد به نظر من حمایت مسئولان می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کند.

عزیزی در مورد احتمال انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان گفت: برنامههایم را به فدراسیون ارائه کردهام. البته خیلیها ایراد گرفتهاند که برای خداداد عزیزی خوب نیست که سرمربی تیم ملی جوانان شود اما من اعتقاد دارم که بهترین راه حل برای نجات فوتبال، شروع کار از پایههاست.ا