تکاپوی دلالان در پردیس برای خرید مسکن‌های مهر

به گزارشافکارنیوز،در حالی تعداد بازدیدهای وزیر راه و شهرسازی از طرح مسکن مهر در پانزده ماه اخیر از تعداد انگشتان یک دست کمتر بوده که پروژه‌های نیمه‌تمام این طرح حال و روز چندان خوشی ندارند.

میزان تخصیص منابع مالی با کاهش ۸۰ درصدی در مقایسه با ماه‌های انتهای عمر دولت دهم به ماهانه حدود ۱۴۰ میلیارد تومان رسیده به‌طور که بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام پیشرفت فیزیکی نزدیک به صفر را از شهریور سال گذشته تا امروز طی کرده‌اند.

پیمانکاران ساخت پروژه‌ها را متوقف کرده یا آنها را به پیمانکاران " دست‌دوم " واگذار کرده‌اند، مسئله‌ای که این روزها شرکت‌های عمران شهرهای جدید با آن روبرو شده و البته هنوز راهکاری برای حل آن ندارند.

پردیس که پس از پرند بیشترین مسکن مهر در آن جانمایی شده یکی از شهرهای جدید است که به گفته متقاضیان مسکن مهر پروژه‌های آن به دلیل اختلافات بین کارفرما و پیمانکار به حالت نیمه تعطیل در آمده، ضمن آن‌که دلالان مسکن چند وقتی است بر فعالیت خود در این شهر افزوده‌اند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر در این‌باره به خبرنگار اقتصادی تسنیم گفت: حدود سه ماه پیش انتخاب واحد مسکن مهر را انجام دادم و کارمندان شرکت عمران گفتند که ۲۰ روز دیگر برای امضای قرارداد مراجعه کنم.

وی تصریح کرد: در حالی برای امضا و دریافت پیش‌قرارداد واحد مسکن مهر لحظه‌شماری می‌کردم که سه روز مانده به اتمام موعد ۲۰ روزه از شرکت عمران با بنده تماس گرفته و گفتند که فعلا نمی‌خواهد برای امضای پیش‌قرارداد به پردیس بیایید و تاریخ بعدی را به شما اطلاع می‌دهیم.

وی ادامه داد: ‌پس از حدود سه ماه از انتخاب واحد برای پیگیری پرونده‌ام مراجعه کرده و دلیل تاخیر در تحویل پیش‌قرارداد مسکن مهر را جویا شدم که گفته شد با توجه به این‌که پیمانکار پروژه نیامده معلوم نیست چه زمانی پیش‌قرارداد واحد مسکن مهر را امضا و تحویل دهند.

این متقاضی مسکن مهر با اشاره شایعاتی مبنی بروز اختلاف بین شرکت عمران پردیس و پیمانکاران، گفت: ‌ متقاضیان مسکن مهر نباید تاوان این اختلافات را پس بدهند و مسئولان مربوطه باید هر چه سریعتر در این‌باره اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان این‌که بر اساس جدول شرکت عمران پردیس تاکنون ۲۷ میلیون تومان برای مسکن مهر فاز ۱۱ پردیس واریز کرده‌ام، افزود: این مبلغ حتی بیش از رقم اعلام شده است، اما با این وجود سه ماه است که در بلاتکلیفی برای دریافت پیش‌قرارداد به سر می‌برم و کسی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

وی با اشاره به حضور پررنگ دلالان برای خرید واحدهای مسکن مهر، تصریح کرد: ‌ در حالی اکثر متقاضیان مسکن مهر پردیس در انتظار باز شدن گره کور این پروژه به سر می‌برند که دلالان سخت به دنبال خرید واحدهای نیمه تمام این طرح هستند.

وی با بیان اینکه دلالان به نوعی در حال ماهگیری از آب گلآلود (اختلاف بین کارفرما و پیمانکار) هسند، خاطرنشان کرد: هماکنون دلالان پیشنهاد خرید واحد مسکن مهر را با قیمت ۴۵ تا ۵۰ میلیون میدهند، در حالی که این رقم کمتر از ۵۰ درصد قیمت این واحدهاست.