تعقیب قضایی دولت اوباما از سوی مجلس آمریکا

به گزارشافکارنیوز،مجلس نمایندگان آمریکا امروز جمعه و در اولین ساعات پس از ابلاغ قانون «حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه» از سوی باراک اوباما رئیس‌جمهور این کشور، از وزارتخانه‌های بهداشت و خزانه‌داری این کشور به دلیل اعمال این قانون به طور رسمی شکایت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، این شکایتنامه با امضای نمایندگان جمهوری‌خواه تهیه شده و به دادگاه فدرال آمریکا ارجاع گردیده است.

لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه که در رسانه‌ها به «اوباماکر» شهرت یافته، قانونی است برای پوشش بیمه‌ای همه شهروندان ایالت متحده آمریکا؛ جمهوری‌خواهان و اعضای جنبش تی‌پارتی مجلس نمایندگان بارها در راه تصویب این لایحه مقاومت کردند تا اینکه دیروز(پنج‌شنبه) باراک اوباما با استفاده از اختیارات قانونی خود، این لایحه را رأساً به عنوان مصوبه ریاست‌جمهوری ابلاغ کرد. مخالفان معتقدند این قانون موجب اخلال در برنامه‌های بهداشتی کنونی شده، هزینه‌های بیمه را افزایش می‌دهد، و به کسری بودجه بیشتر می‌انجامد.

بنا بر قانون جدید بیمه همگانی که به آن «بیمه اوباما» هم می‌گویند، همه شهروندان ایالات‌متحده موظفند تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند. این پوشش درمانی می‌تواند توسط کارفرمایان یا به‌طور خصوصی از شرکت‌های بیمه خریداری شود و دولت به آن‌دسته از افرادی که تمکن پرداخت حق بیمه خود را ندارند کمک خواهد کرد.

همچنین، از ابتدای سال جدید میلادی، شرکتهای بیمه دیگر اجازه ندارند که از تحت پوشش قرار دادن متقاضیانی که بیماری مزمن و سابقهداری دارند، امتناع کنند.