آذری: پیکان بی‌اخلاقی کرد

به گزارشافکارنیوز؛سعید آذری با ابراز تاسف از مطالب مطرح شده در مورد احتمال حضور یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم پیکان اظهار کرد: من واقعا تاسف می‌خورم که برخی به خود اجازه می‌دهند نسبت به یک سرمربی که با تیم قرارداد دارد، چنین مواردی را مطرح کنند. هر کسی باید چارچوب‌های مشخص خود را بداند و وارد حریم شخصی باشگاه‌ها نشود.

او اضافه کرد: بیان چنین مطالبی مصداق بی‌اخلاقی در فوتبال ایران است. اینکه گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی یکی از گزینه‌های سرمربی‌گری تیم فوتبال پیکان است، آن هم در شرایطی که ذوب آهن در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی را داشته، جای تاسف دارد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: یحیی گل‌محمدی با باشگاه ذوب آهن قرارداد دارد و نه او نه هیات مدیره باشگاه تمایلی برای جدایی از ذوب آهن ندارند. ما در سخت‌ترین شرایط ذوب آهن هیچ گاه چنین مطالبی را مطرح نکردیم. البته ما به این فضای بی‌اخلاقی در فوتبال ایران عادت کرده‌ایم و با آن کنار می‌آییم.

آذری با بیان اینکه ما با قوت از یحیی گل‌محمدی حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: امیدواریم با سرمربی‌گری یحیی گل‌محمدی جایگاه ذوب آهن ارتقا پیدا کند ولی می‌دانیم راه سختی را در پیش داریم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دیدار مقابل استقلال اشاره کرد و گفت: دیدار مقابل تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس همواره سختی‌های خاص خود را دارد. تیم‌های بزرگ همیشه انگیزه‌های خاصی دارند و با حمایت هواداران خود فشار زیادی را به حریفان وارد می‌کنند.

آذری اضافه کرد: دیدار مقابل استقلال در جام حذفی یکی از دیدارهای حساس ما است. شرایط این بازی غیر قابل پیش‌بینی است اما ذوب آهن با تمام توان پا به میدان می‌گذارد و تلاش می‌کند در این بازی به پیروزی دست یابد.

او با بیان اینکه از سرمربی تیم خواسته تا با تمام داشته‌های خود به مصاف استقلال برود خاطرنشان کرد: از گل‌محمدی خواستم تا ذوب آهن مقابل استقلال با تمام توان به میدان برود و جدای از نتیجه‌ای که به دست می‌آید، به فکر ارائه یک بازی خوب و باکیفیت باشد.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن به باخت استقلال مقابل پرسپولیس اشاره کرد و گفت: مطمئن باشید آبی‌پوشان باخت مقابل پرسپولیس را فراموش کرده‌اند و با هدف جنگیدن به میدان می‌آیند. استقلال تلاش می‌کند در این دیدار پیروز میدان باشد اما ما هم حریف دست و پا بسته‌ای مقابل استقلال نیستیم.

وی می‌گوید از نتایج به دست آمده در نیم فصل رضایت دارد و از دست دادن ۴ امتیاز در دیدار مقابل فولاد و گسترش کمی به آن‌ها لطمه زد.

سعید آذری همچنین در مورد عملکرد تیم فوتبال ذوب آهن در نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: در ابتدای فصل تغییر و تحولات بسیاری را داشتیم و پیش‌بینی‌ام کسب ۲۰ تا ۲۳ امتیاز در طول نیم فصل بود و باید بگویم و این پیش‌بینی دور از واقعیت نبود.

او اضافه کرد: اگر در دیدار مقابل گسترش فولاد و فولاد خوزستان می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم به این حد نصاب دست می‌یافتیم. ما در این دو بازی حساس ۴ امتیاز از دست دادیم و به صورت دقیق به هدف‌مان نرسیدیم اما فراموش نکنید فوتبال عرصه‌ای است که در آن نمی‌توان به صددرصد اهداف دست یافت.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی را از تیم فوتبال این باشگاه شاهد بودیم گفت: در پایان نیم فصل در جایگاه نهم قرار گرفتیم و به نظرم نتیجه بدی نیست. ما در فصل گذشته بین ۱۶ تیم رتبه سیزدهم را با تفاضل گل ۱۲ - به دست آوردیم و در این فصل تلاش کردیم تا عملکرد بهتری را داشته باشیم و خوشبختانه در هفته‌های اخیر نتایج مناسبی را گرفتیم.

آذری خاطرنشان کرد: عملکرد ذوب آهن در طول نیم فصل نشان می‌دهد این تیم نسبت به فصل‌های قبل پیشرفت‌های نسبی داشته ولی باز هم باید تلاش کنیم تا جایگاه ذوب آهن را ارتقا دهیم. من در هر جایی که حضور داشتم به بهترین نحو کارم را انجام دادم و انتظار بهترین نتیجه را نیز دارم.

او در مورد برنامه‌های ذوب آهن برای تعطیلات نیم فصل نیز گفت: احتمالا یک اردوی خارجی را برگزار کنیم اما هنوز مکان و زمان این اردو مشخص نیست. در ذوب آهن ۶ جای خالی برای گرفتن بازیکن داریم که احتمالا این پست‌ها را با جذب بازیکنان خوبی پر می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اضافه کرد: پر کردن جای بازیکنانی چون سینا عشوری و پویا سیف پناهی کار دشواری است و باید به جای آن‌ها بازیکنان باکیفیتی را به تیم اضافه کنیم. البته در حال حاضر ذوب آهن بازیکنان خوبی در اختیار دارد که با تمام توان برای این تیم بازی می‌کنند.

آذری همچنین به عملکرد گل‌محمدی در ذوب آهن اشاره کرد و گفت: یحیی گل‌محمدی برای نیم فصل دوم راه سختی را در پیش دارد و ما هم استراتژی این سرمربی را دنبال خواهیم کرد. سرمربی تیم به همراه بازیکنان تمام تلاش خود را کردند تا در دو جام موفق باشند و شاید اگر عملکرد ما در دو دیدار مناسب‌تر بود جایگاه بهتری را می‌توانستیم در نیم فصل به دست بیاوریم.

او در مورد دیدارهای جام حذفی نیز گفت: در جام حذفی نیز عملکرد مناسبی داشتیم و به نظرم یک بیلان کاری موفق از سوی ذوب آهن ارائه شد. فقط امیدوارم برای تیم‌هایی که هم در جام حذفی و هم در لیگ بازی می‌کنند تدبیری اندیشیده شود زیرا این‌ تیم‌ها در طول ۱۰ روز سه بازی سنگین را باید انجام دهند.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه این فشردگی بار فیزیکی زیادی را به بازیکنان وارد می‌کند گفت: انجام سه دیدار در ۱۰ روز برای هر بازیکنی دشوار است و این امر فشار زیادی به بازیکنان وارد می‌کند.

آذری خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در این فصل عملکرد بهتری را نسبت به فصول گذشته داشته باشیم. ذوب آهن تیم بزرگی است و باید جایگاه مناسبی را در این فصل به دست بیاورد. امیدوارم با پشتیبانی هواداران بتوانیم جایگاه‌ خوبی را برای ذوب آهن به دست بیاوریم.

تیم فوتبال ذوب آهن در پایان نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر با کسب ۱۸ امتیاز از ۱۵ دیدار خود در جایگاه نهم جدول رده‌بندی قرار دارد.