تایید انتخاب ۷ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور

به گزارشافکارنیوز؛دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: در ابتدای این جلسه با توجه به اینکه دکتر سرافزار برای اولین بار به عنوان رئیس رسانه ملی و عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه حضور داشت، رئیس جمهور حضور وی در جلسه را گرامی داشت و اعضا نیز ضمن مغتنم دانستن حضور دکتر سرافراز در جلسه، برای رسانه ملی در دوره جدید آرزوی موفقیت کرد.

انتخاب چند تن از روسای دانشگاه های کشور


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از تایید انتخاب چند تن از روسای دانشگاه های کشور خبر داد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: در جلسه دیشب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محبوبی به عنوان رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی، دکتر برومند به عنوان رئیس دانشگاه جیرفت، دکتر جمشیدی به عنوان رئیس دانشگاه زنجان، دکتر اختری به عنوان رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه، دکتر دهقان به عنوان رئیس دانشگاه حضرت ولی عصر(عج) رفسنجان، دکتر احمدی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و دکتر خرم خورشیدی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهزیستی و توانبخشی موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اساسنامه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است و انتخاب رئیس آن نیز باید به تایید شورا برسد، گفت: در این جلسه به پیشنهاد هیئت امنای این پژوهشگاه حجت الاسلام والمسلمین رشاد به عنوان رئیس این پژوهشگاه انتخاب شد.

بررسی نهایی سیاست های ترویج نمادها و نشان های ایرانی اسلامی


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بررسی موضوع سیاست ها و اقدامات مربوط به ترویج نمادها و نشان های ایرانی اسلامی در جلسات گذشته و تصویب بخش هایی از آن گفت: بخش انتهایی آن که ارتباط با انسجام بخشی و سیاست های حمایتی و تشویقی در این زمینه بود به تصویب رسید و موضوع پی گیری، اجرا و پایش آن به عهده ستاد هماهنگی و راهبری مهندسی فرهنگی که به دستور رئیس جمهور به زودی تشکیل خواهد شد محول شد.

وی افزود: پیش تر در خصوص نظارت بر اسباب بازی، نظارت بر اماکن، البسه و… نیز مصوباتی داشته ایم که شرح وظایف آنها، انتقال ماموریت و یا تفکیک ماموریت آنها نیز به ستاد مهندسی فرهنگی واگذار شد.

ارائه گزارش ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در ادامه جلسه گزارش ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد و کارهایی که ذیل این ستاد برای پیشرفت علم و فناوری در کشور انجام شده است ارائه شد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: به دلیل اینکه این گزارش باید به صورت کامل ارائه می شد ادامه ارائه آن به جلسه آینده موکول شد.