قیمت سبد نفتی اوپک به مرز ۷۶ دلار رسید

به گزارش افکارنیوز؛ ‌ سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین بروز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز دو شنبه با افزایش ۲۸ سنتی نسبت به روز پیش از آن ۷۵.۷۰ دلار معامله شد.

سبد نفتی اوپک روز جمعه با افزایش ۱.۳۹ دلاری نسبت به روز ۵شنبه ۷۵.۴۲ دلار فروخته شده بود. این رشد قیمتی ناشی از افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال کاهش سقف تولید اوپک در نشست آتی این سازمان بود.

پس از آن، روز دوشنبه نیز این نوع نفت افزایش یافت که می‌تواند به انتشار خبرهایی در مورد تلاش ایران برای کاهش سقف تولید اوپک و همچنین تحت تاثیر افزایش قیمت‌های جهانی نفت در آن روز باشد.

سبد نفتی اوپک به دنبال کاهش جهانی نفت روند نزولی به خود گرفته بود و روز چهاردهم نوامبر کمترین قیمت در سال ۲۰۱۴ برابر با ۷۳.۴۷ دلار را به ثبت رساند.

قیمت نفت برنت نیز امروز در بازارهای جهانی ۸۰.۱۵ دلار فروخته شد و شاهد افزایش بود.

بالاترین قیمت سبد نفتی اوپک در ۱۹ ژوئن برابر با ۱۱۰.۲۶ دلار رقم خورد. این نوع نفت از آن زمان تاکنون ۳۴.۵ دلار از ارزش خود را از دست داده است.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.