ایران: ساعت هشت صبح چهارشنبه - هشتم تير - راننده جواني هنگام عبور از جنگل سيسنگان ناگهان با پيكرهاي خونين دو زن روبهرو شد. دقايقي بعد و به دنبال تماس وي تيمي از كارآگاهان جنايي به سرپرستي سرهنگ محمد عظيمي - رئيس پليس آگاهي استان مازندران - راهي محل حادثه شدند.

نخستین بررسی‌ها حاکی از آن بود دو زن جوان در محل دیگری به قتل رسیده و اجسادشان در حاشیه جاده جنگلی رها شده است. به دنبال پایان تحقیقات مقدماتی و محلی، اجساد قربانیان با دستور بازپرس جنایی برای شناسایی و تعیین نحوه و زمان قتل به پزشکی قانونی منتقل شد.

همچنین تیمی از کارآگاهان جنایی نوشهر به سرپرستی سروان جعفرنژاد - رئیس پلیس آگاهی شهرستان – تحقیق برای افشای راز جنایت را آغاز کردند. در همین حال ۲۴ ساعت بعد و در پی مراجعه مردی به پلیس چالوس، رسیدگی به پرونده جنایی وارد مرحله تازه‌ای شد.

مرد میانسال که از ناپدید شدن مرموز دو دخترش خبر می‌داد، به کارآگاهان گفت: «نرگس» - ۲۸ ساله – و «نسترن» - ۲۲ ساله – در پی جدایی از همسرانشان به خانه‌ام بازگشته بودند. آنها سه‌شنبه از خانه خارج شده اما دیگر برنگشتند. البته تلاش زیادی برای یافتن‌شان انجام دادم ولی به نتیجه نرسیدم. حالا هم دلشوره دارم.

بعد از این شکایت، مرد میانسال راهی پزشکی قانونی شد و بلافاصله اجساد «نرگس» و «نسترن» را شناسایی کرد. بدین ترتیب روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. از آنجا که هیچ آثار درگیری روی لباس و پیکر قربانیان به چشم نمی‌خورد کارآگاهان احتمال دادند آنها غافلگیر شده و به قتل رسیده‌اند. طلاهای مقتولان پس از قتل سرقت شده بود. از آنجا که دو خواهر لباس رسمی به تن داشتند فرضیه قتل در خارج از خانه قوت گرفت.

در ادامه تحقیقات پزشک جنایی پس از کالبدشکافی اعلام کرد قتل بین ساعت ۱۰ شب سه‌شنبه تا چهار صبح چهارشنبه رخ داده و عامل جنایت با شلیک دو گلوله از پشت سر قربانیان را هدف قرار داده است.

کارآگاهان سپس برای کشف سرنخ جنایت به تجسس درباره زندگی شخصی قربانیان پرداختند. بررسی‌ها نشان داد دو خواهر در یک مجتمع تجاری در چالوس مغازه داشته و مشغول کار بودند. در تحقیق از دوستان و همکاران مقتولان نیز مشخص شد آنها عصر سه‌شنبه با مرد جوانی قرار داشته‌اند که او نیز با یک دستگاه خودروی پژو «پرشیا» ی سفید در محل قرار حاضر شده بود.

با کشف این سرنخ روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد. پدر قربانیان هم با اطلاع از ماجرا گفت: مالک خودروی مورد نظر مسعود نام دارد که از آشنایان خانوادگی‌شان است. بنابراین مسعود به عنوان مظنون شماره یک تحت تعقیب قرار گرفت. این در حالی بود که تجسس‌های پلیس نشان داد او سه زن دارد که ساکن چالوس، کرج و رشت هستند. بررسی‌ها همچنین نشان می‌داد مسعود هر دو ماه یک بار خانه‌اش را تغییر می‌داد.

او آخرین بار نیز خانه‌ای در یکی از روستاهای حوالی نوشهر اجاره کرده بود. از سوی دیگر بررسی تلفن‌های مسعود نشان داد او در تماس با همسر سومش که در چالوس زندگی می‌کند اعلام کرده پس از قتل طلاها را فروخته و در تهران مخفی شده است. وی همچنین از همراه داشتن اسلحه‌ صحبت کرده بود.

احتمال قتل دو خواهر به دست مسعود زمانی قوت بیشتری گرفت که مردی در تماس با پلیس آگاهی نوشهر اعلام کرد ساعت چهار صبح روز چهارشنبه راننده خودروی پژو سفید را در حال بیرون انداختن اجسامی در محل کشف اجساد قربانیان از روی صندلی عقب دیده است.

با به دست آمدن این اطلاعات مأموران سرانجام عصر دوشنبه همسر سوم متهم به قتل را دستگیر کردند او هم در بازجویی‌ها گفت: ‌ مسعود در خانه یکی از بستگانش در غرب تهران مخفی شده است.

وی در عین حال مدعی شد هیچ اطلاعی از ماجرای قتل ندارد.

در ادامه تیمی از کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران پس از هماهنگی‌های لازم راهی محل مورد نظر شدند اما هیچ خبری از مسعود به دست نیامد. مأموران هم با آموزش‌های لازم به زن جوان از او خواستند به بهانه فرار با مسعود قرار ملاقات بگذارد. متهم که تصور نمی‌کرد به این زودی شناسایی شود پس از تماس تلفنی با همسرش در حوالی کرج قرار گذاشت.

با مشخص شدن محل قرار تیمی از کارآگاهان اداره جنایی نوشهر همراه همسر مسعود در محل قرار حاضر شده و ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه سه‌شنبه او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم سپس برای بازجویی و کشف انگیزه قتل دو زن جوان به اداره آگاهی منتقل شد. او در نخستین بازجویی‌ها سرقت طلای قربانیان را مهمترین انگیزه جنایت اعلام کرده است.

هماكنون تحقيقات تخصصي از مرد جنايتكار كه داراي چند فقره سابقه سرقت است به همراه همسرش در اداره آگاهي نوشهر ادامه دارد.