زور گیری که فیلم هم می‌گرفت

افكار نيوز: سارق زورگيري كه با چاقو به مردم حملهور ميشد و آنها را بشدت مجروح ميكرد، از سوي ماموران پليس آگاهي تهران هدف اصابت گلوله قرار گرفت و دستگير شد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از جام‌جم، شامگاه روز پنجشنبه گذشته مرد شهرستانی که برای خرید به تهران آمده بود، حوالی سه‌راه‌امین‌حضور به محض ورود به پل زیرگذر، به یکباره با یورش ۲ جوان موتورسوار روبه‌رو شد. یکی از سارقان وقتی مقاومت مرد شهرستانی را دید، با ضربات چاقو او را بشدت مجروح کرد.

در این هنگام ۲ مرد که از بالای پل زیرگذر عبور می‌کردند، با تلفن همراه خود از این صحنه فیلمبرداری کردند و ۲ سارق زورگیر با شنیدن فریادهای ۲ رهگذر وقتی متوجه شدند آنها در حال ثبت صحنه سرقت هستند، مرد شهرستانی را که بشدت مجروح شده بود، رها کرده و متواری شدند.

بازگشت از دروازه مرگ

دقایقی پس از این ماجرا، مرد مجروح که در یک قدمی مرگ قرار داشت توسط مردم به بیمارستان انتقال و از مرگ حتمی نجات یافت، به طوری که پزشک معالج مرد شهرستانی عنوان کرد اگر این مجروح تنها ۳ دقیقه دیر به بیمارستان منتقل می‌شد، به طور حتم جان خود را از دست می‌داد.

با گزارش این حادثه به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، پرونده اولیه در کلانتری ۱۱۳ تشکیل و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای جنایی به پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. در مرحله بعد فیلم تهیه شده توسط ۲ شهروند از صحنه حمله به مرد شهرستانی، ضمیمه پرونده شد.

چند سابقه کیفری

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به «جام‌جم» گفت: با مشاهده این فیلم تکان‌دهنده، بلافاصله یک تیم ویژه از کارآگاهان تحقیق در این زمینه را آغاز کردند و مشخص شد یکی از این سارقان زورگیر جوانی به نام علیرضا(معروف به شاهین) ‌ است که سال گذشته ۴ بار به اتهام کیف‌قاپی و مجروح کردن مردم هنگام سرقت دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده و پس از تحمل کیفر، از زندان آزاد شده و بار دیگر سرقت‌های همراه با ضرب و جرح خود را از سر گرفته است.

مشارکت متهم پرونده در جنایت

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: در تحقیقات بعدی معلوم شد علیرضا(متهم) ‌ پیش از این نیز به اتفاق چند نفر در ارتباط با وقوع یک جنایت در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۵ رازی به عنوان یکی از مظنونان به اتهام قتل مرد ۵۱ ساله‌ای به نام هانی دستگیر شده است.

محمدیان افزود: با به دست آمدن این اطلاعات، تیم‌های عملیات پلیس آگاهی ابتدا همدست متهم را که راکب موتورسیکلت بود، در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر کردند و مشخص شد آنها پس از مشاهده فردی که از صحنه زورگیری فیلمبرداری کرده بود، از ترس دستگیری مخفی شده‌اند.

حمله و شلیک پلیس

رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: پس از اعترافات متهم دستگیر شده، در مرحله بعدی مخفیگاه زورگیر شرور شناسایی و هنگامی که وی به محاصره درآمد، به ماموران حمله‌ور شد که کارآگاهان پلیس نیز با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح او را از ناحیه پا هدف اصابت گلوله قرار دادند و سپس به بیمارستان منتقل کردند.

محمدیان تاکید کرد: برخورد با مجرمان خشن در اولویت‌های کاری پلیس آگاهی قرا ر دارد؛ به طوری که به محض ارسال پرونده به پلیس آگاهی و قرار گرفتن فیلم سرقت از سوی یک شهروند مسوول در اختیار پلیس، این سارقان سابقه‌دار در کمترین زمان ممکن دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: این سارق حرفه‌ای در محل سکونت خود نیز به عنوان یک شرور شناخته می‌شود و از سوی کلانتری محل سکونت خود تحت تعقیب قرار داشته است.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: در حال حاضر تحقیق از این ۲ سارق حرفه‌ای و بی‌رحم آغاز شده است و بزودی ابعاد تازه‌ای از پرونده آنها اعلام خواهد شد.

گفتگو با متهم

هدف قرار گرفتن متهم و بستری شدن او در بیمارستان، این فرصت را برای خبرنگار جام‌جم فراهم آورد تا با او به گفتگو بنشیند.

چطور شد که تصمیم به سرقت، آن هم با مجروح کردن مردم گرفتی؟

راستش را بخواهید عاشق پولدار شدن بودم و دلم می‌خواست قدرت خود را به همه نشان دهم. بنابراین با یکی از دوستانم به نام مهدی تصمیم به سرقت گرفتیم.

چرا مردم را بی‌رحمانه با چاقو مجروح می‌کردی؟

می‌خواستم برای آنها رعب و وحشت ایجاد کنم.

اولین سرقت را به یاد می‌آوری؟

مشتری یک بانک بود که او را تعقیب کرده و با ضربات چاقو پول‌هایش را سرقت کردیم.

بعد از مجروح کردن مردم، پشیمان نمی‌شدی؟

نه، دیگر عادت کرده بودم. تنها در اولین سرقت احساس ترس و پشیمانی می‌کردم و در سرقت‌های بعدی احساس قدرت می‌کردم. وقتی مردم به من التماس می‌کردند، خوشحال می‌شدم و احساس برتری به من دست می‌داد.

چرا از سرقت‌ها فیلم می‌گرفتی؟

در سرقت‌ها برای آن‌که قدرت خود را به رخ بکشم، از مالباخته‌ها با گوشی تلفن همراه فیلمبرداری می‌کردم و این تصاویر را به دوستان خود نشان می‌دادم تا آنها حریف قدری برای من نباشند!

برایت مهم نبود فردی که با چاقو او را مجروح می‌کنی، کشته شود؟

مرگ و زندگی آنها برایم اهمیتی نداشت، فقط قدرت‌نمایی برای من مهم بود. احساس می‌کردم دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند مقابل من قدرت‌نمایی کند.

آیا سابقه قتل هم داری؟

بله، ۲ فقره سابقه قتل غیرعمد است و من تقصیری نداشتم.

چند سابقه کیفری داری؟

۴ یا ۵ سابقه.

می‌دانی مردی را که آخرین بار مجروح کردی، در یک قدمی مرگ قرار داشت؟

من فقط ۱۲ ضربه به او زدم و فکر نمی‌کنم مرده باشد.

حرف آخر؟

حرفی ندارم، امیدوارم کسانی که با چاقو آنها را مجروح کرده‌ام، مرا ببخشند.