بدحجابی یک پدیده سیاسی محض است

به گزارش فارس، مراسم گراميداشت ولادت حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و ابوالفضل العباس(ع) و روز پاسدار و جانباز با حضور فرماندهان سپاه حفاظت هواپيمايي، آيتالله سيداحمد خاتمي و مسئولين صنعت هواپيمايي كشور صبح امروز چهارشنبه در ستاد سپاه حفاظت هواپيمايي برگزار شد.

آیت‌الله خاتمی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به جایگاه جانبازان گفت: هر آهی که جانبازی از سر درد و رنج می‌کشد، اجر جهاد فی‌سبیل‌الله را دارد.

وی افزود: همه نهادهایی که در کشور خدمت می‌کنند، گویی در مسجد خدمتگذاری می‌کنند زیرا این انقلاب اسلامی است و محراب این مسجد هم سپاه است.

خاتمی در ادامه تصریح کرد: همراهی سپاه و بسیج با دیگر نیروهای رزمنده‌ نشاط دیگری به جنگ داد و لحظه به لحظه، دشمن با این هماهنگی رو به افول می‌رفت؛ در جریان فتنه‌ سال‌‌های ۷۸ و ۸۸ که به هم پیوسته بودند، سپاه با هماهنگی نیروی انتظامی نقش‌آفرینی کرد.

وی ادامه داد: دشمنان بر آن بودند که کل کشور را به اغتشاش بکشند اما استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، ناجا و سپاه با هم هماهنگ شدند و ضد انقلاب نتوانست کمترین تحرکی را در استان‌ها سامان دهد و در تهران هم این موضوع جمع شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نظام اسلامی نعمت و امانت خداوند به ملت ماست، تصریح کرد: در طول تاریخ ایران و سلسله پادشاهانی که در این کشور سر کار آمدند، نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف کاملاً بی‌بدیل است.

وی افزود: در طول تاریخ ایران عزتی که دین و مکتب اهل بیت پیدا کرده، بی‌سابقه است و جهت‌گیری‌های مسئولین نظام جهت‌گیری‌های دینی است. انقلاب اسلامی عرصه را برای میدان دادن به مردم فراهم کرد در حالی که در حکومت پهلوی پدر و پسر یک انتخابات مردمی سالم برگزار نشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسانه ملی در ایام شهادت برنامه‌های سوگواری و در اعیاد برنامه‌های شاد و فاخر پخش می‌کند، گفت: ‌ البته این اشکال است که به بهانه شادی، برخی از موسیقی‌های صدا و سیما به سمت موسیقی مبتذل می‌رود و ما به برخی از فیلم‌ها و موسیقی‌های صدا و سیما اعتراض داریم ولی معنای اعتراض این نیست که ارزش‌های بایسته را نبینیم.

خاتمی ادامه داد: در طول حکومت‌های ایران هیچگاه کشور ما استقلال کنونی را نداشته است و در تمام جهان، فقط ایران است که هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن دستور دهد، به نحوی که نظام اسلامی امروز حتی در جهان هم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به بیداری مردم در کشورهای اروپایی اظهار داشت: در کشورهای اروپایی و غربی مانند اسپانیا و ایتالیا بیداری در حال وقوع است و اینکه مردم آنجا برای گرفتن حق خود بایستند، نیز انقلاب ایران به آنها یاد داده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران امام راحل و مقام معظم رهبری همانطور که پاسدار اسلامیت نظام بوده و هستند، پاسدار جمهوریت نظام نیز بوده و هستند و در انقلاب اسلامی مردم همه کاره‌اند.

خاتمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه وضعیت فساد، بدحجابی و بی‌حجابی در شأن نظام اسلامی و شهدا نیست، گفت: مشخص نیست چرا مسئولین این مسائل را درک نمی‌کنند و خیلی ساده‌لوحی می‌خواهد کسی این بی‌حجابی را طبیعی بداند و آن را یک پدیده اجتماعی بداند. این یک پدیده سیاسی محض است و هنجارشکنان از بی‌مسئولیتی مسئولین کمال سوءاستفاده را می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۷ تیر راهپیمایی عفاف و حجاب برگزار می‌شود و امیدوارم این راهپیمایی، مسئولین را به فکر وادارد زیرا وضعیت کنونی، وضعیت خطرناکی است.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها اظهار داشت: رئیس یکی از دانشگاه‌های تهران به دلیل جدا کردن کلاس‌های آقایان و خانم‌ها با چه منطقی باید بازخواست شود؟ باید به این فرد مدال داد نه اینکه وی مورد بازخواست و اعتراض قرار گیرد که چرا تفکیک جنسیتی می‌کنید. چه بسا امام(ره) در مقطعی که ممکن بود این امر به انقلاب تهمت و ضربه وارد کند، آن گونه عمل کردند ولی مقاطع فرق می‌کند و باید به مقاطع زمانی توجه کرد.

خاتمي در پايان سخنانش با اشاره به اقدامات و تلاشهاي سپاه حفاظت هواپيمايي گفت: از زماني كه امام(ره) حفاظت از هواپيماها را به سپاه واگذار كردند، سپاه هر لحظه افتخار آفريني كرده و اين به معناي حفظ آبروي نظام است.