حجت الاسلام حسین فتحی، مدیرعامل موسسه هنر و ادبیات هلال، در گفت وگو با خبرنگار جهان پیرامون فعالیت های این مجموعه مذهبی گفت: این موسسه در راستای ترویج شعر مذهبی و آسیب زدایی از این عرصه، بیش از ۵ سال است که فعالیت دارد.

وی افزود: موسسه هلال تاکنون بیش از ۳۰ جلد آثار فاخر و مقبول را در حوزه ادبیات مذهبی از استادانی همچون علی انسانی، غلامرضا سازگار، سیدرضا موید و نیز فعالان جوانی مثل محمدسعید میرزایی و حافظ ایمانی به چاپ رسانده است.

حجت الاسلام فتحی با اشاره به ویژگی های خاص این کتب تصریح کرد: ویژگی مهم این کتاب ها کاربردی بودن آنهاست که به صورت کتاب و سی دی همراه و در قطع جیبی انتشار یافته و مداحان می توانند از آنها به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی گفت: اشعار ذکر شده توسط گروهی از کارشناسان ادبی و مذهبی مورد بررسی قرار گرفته و انتخاب می شوند و مضامین و سبک هایی نیز که برای سروده ها و نوحه ها انتخاب می شود دارای مقبولیت و عاری از اضافات و انحرافات است.

مدیرعامل موسسه هلال همچنین با بیان اینکه این موسسه در راستای بهره برداری بیشتر از آثار تولیدی خود تمهیداتی را اندیشیده است، گفت: ما سعی کرده ایم راه های دسترسی متنوعی را به تولیداتمان ایجاد کنیم که از جمله آنها، ایجاد سایت اینترنتی به آدرس WWW. MADAYDEH. COM است که تمامی اشعار منتخب ما در این سایت به صورت رایگان و موضوعی در اختیار کاربران قرار دارد و امکانات دیگری نیز در زمینه ساده تر شدن استفاده از خدمات سایت در آن ایجاد شده است.

وی افزود: موسسه هلال همچنین سامانه هوشمند تلفن گویا به شماره ۸۹۲۰ و سامانه پیام کوتاه به شماره ۲۰۰۰۸۹۲۰ را نیز راه اندازی کرده است که برای مثال در سامانه تلفن گویای موسسه، کاربران می توانند پس از اتصال، به اشعار تمامی شعرا از قرن ششم تا قرن معاصر به صورت دسته بندی و موضوعی دسترسی داشته باشند.

حجت الاسلام فتحی گفت: این سامانه همچنین این قابلیت را نیز دارد که شعر انتخاب شده را برای کاربران به صورت فکس نیز ارسال کند و این کار برای اولین بار است که در کشور انجام می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت انجمن ادبی هلال نیز اشاره کرد و گفت: این انجمن با حضور جوانان فعال در این حوزه و استادان مرتبط، به بررسی و نقد اشعار در راستای رشد دادن مضامین آنها می پردازند.

مدیرعامل موسسه هلال در ادامه گفت: این موسسه همچنین در خصوص عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری برای خلق مضامین عالی از ادعیه و مناجات ها، اقدام به برگزاری کنگره شعر مذهبی هلال کرده است که مراسم افتتاحیه دبیرخانه آن در روز پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۱۰ صبح در سالن سوره حوزه هنری در تهران برگزار می شود.

وی افزود: موضوع این کنگره حضرت امام سجاد(ع) است و کنگره قصد دارد زمینه آشنایی هرچه بیشتر شعرا با صحیفه سجادیه و مضامین سرشار آن را فراهم کند.

حجت الاسلام فتحی گفت: در این مراسم همچنین از کتاب نخلستان که برگزیده آثار استاد سازگار است نیز رونمایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: این کتاب به انتخاب و مقدمه استاد میرشکاک به چاپ رسیده است.