* اپوزيسیون و تندروهای خارج از کشور محرک و خط دهنده اصلی خاتمی

در همین ارتباط، رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان، پشت پرده سناریوی خاتمی را اپوزیسیون خارج از کشور دانست و بر لزوم تبری جستن اصلاح طلبان معتدل از خاتمی و همدستانش و تعریف دکترین جدید تأکید کرد.

محمد زارع فومنی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، اپوزیسیون و تندروهای خارج از کشور را محرک و خط دهنده اصلی خاتمی عنوان کرد و اظهار داشت: خاتمی تحت تأثیر مطلق اپوزیسیون و افراط‌گریان خارج از کشور قرار دارد چرا که پشت پرده سناریو و برنامه های خاتمی، دشمنان نظامند.
رئیس ائتلاف اصلاح طلبان جوان، تصریح کرد: خاتمی کاملاً تحت نفوذ تندروها قرار داشته و تزهای دیکته شده آنان را اجرا می کند.
وی با بیان اینکه خاتمی از ابتدا هیچ اراده‌ای از خود نداشته و به دستور اپوزیسیون عمل کرده، بر لزوم برائت و دوری اصلاح طلبان معتدل از خاتمی تأکید کرد.
فومنی، خط امام(ره)، قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری را میثاق اصلی اصلاح طلبان معتدل برای ورود و حضور در انتخابات عنوان کرد و گفت: چنانچه اصلاح طلبان بخواهند مجدداً فریب تندروها را خورده و از راه و روش اصلی نظام خارج شوند، شکستی دوباره سرنوشت محتوم شان خواهد بود.


* عارف و بی طرف از سناریو نویس های خاتمی هستند

در ادامه همچنین عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه عارف و بی طرف تزهای انتخاباتی خاتمی را طراحی می‌کنند، گفت: اتاق فکر خاتمی در پی ارائه لیست جدید انتخابات برای رقابت های سیاسی مجلس هستند.

اسماعیل حق پرستی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه اتاق فکر خاتمی با رهبری عارف و بی طرف لیست جدیدی را در انتخابات مجلس نهم ارائه خواهند داد، افزود: مردم با بصیرت و آگاهی خود، بهترین مرجع برای گزینش و انتخاب شایسته افراد هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار علت اصلی بصیرت مردم را نوع تربیت حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و ادامه داد: وظیفه مهم مسئولان در هر سطحی خدمت به مردم و حذف قانون گریزان از مناصب مهم است.
حق پرستی با اشاره به لزوم قانون مداری میان مسئولان و گروه های مختلف سیاسی، مشکل عمده جریان‌های سیاسی در شرایط کنونی را نداشتن التزام به قوانین رسمی کشور دانست.
حق پرستی، اساسی ترین مسئله حال حاضر کشور را حفاظت از آرمان های نظام و امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: حفظ وحدت به عنوان مهمترین اصل نظام، وظیفه همه مسئولان و جناح های سیاسی است لذا احزاب نیز باید کار ویژه خود را در این راستا تنظیم نمایند.

* خاتمی نقاب اصلاح طلبان تندرو

عضو شورای مرکزی حزب همبستگی نیز با اشاره به بی اراده بودن خاتمی در تصمیم گیری هایش گفت: خاتمی هیچگاه تصمیم گیر اصلی نبود و اکنون نیز تاریخ مصرف خاتمی و امثالش نه تنها برای ملت بلکه برای اصلاح طلبان نیز به پایان رسیده چرا که دخیل بودن اپوزسیون در خط دهی به تفکراتش بر همگان آشکار گشته است.

همایون ابوسعیدی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به مفعول بودن خاتمی در ارائه تز و برنامه های اصلاح طلبی اظهار داشت: خاتمی هیچ گاه تصمیم گیرنده اصلی در ارائه برنامه و استراتژی نبوده چرا که همواره تحت سیطره گروه ها و جریانات اپوزسیون داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.
عضو شورای مرکزی حزب هبستگی خاتمی را نقاب اپوزیسیون در دستیابی به اهدافشان عنوان و تصریح کرد: خاتمی همواره چه در زمان مدیریت و اجرا و چه در حال حاضر مستقل عمل نکرده و نه تنها چارچوب ها و مصالح نظام را در نظر نگرفته بلکه تحت تأثیر دشمنان ملت و مملکت قرار گرفته است.
وی اصلاح طلبی را جریانی تأثیرگذار در عرصه سیاسی کشور دانست و گفت: اصلاح طلبان باید ضمن تبری جستن از تندروها و مواضع ساختارشکنانه ضد ملت، با تدوین استراتژی جدید، ضمن گریز از چالش ها و مشکل آفرینان،جامعه را در دستیابی به جامعه ای شاداب و اسلامی یاری رسانند./