اعلام برائت منتجب‌نیا از کروبی و موسوی

به گزارش فارس، روزنامه كيهان نوشت: قائم مقام كروبي در حزب منحله اعتماد ملي نسبت به عملكرد فتنه انگيز موسوي و كروبي در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ اعلام برائت كرده و تصريح كرد: جنبش سبز با گروهك هاي برانداز و ضدانقلاب و سلطنت طلب پيوند خورده است.

رسول منتجب نیا در گفت وگو با «بولتن نیوز» درباره فتنه سبز گفت: جنبش موسوم به سبز با اقدامات سؤال برانگیز و نامتعارف آقای میرحسین موسوی و تحرکات ساختارشکنانه برخی از اطرافیان وی، رفته رفته به صورت جریانی درآمد که طیفی از آن را نیروهای درون نظام و پیروان خط امام(ره)، اصلاح طلبان و منتقدان به عملکرد کابینه و دولت آقای احمدی نژاد تشکیل می داد و در سوی دیگر طیف شامل گروهک های اپوزیسیون، معارضان، براندازان و ضدانقلابیون و سلطنت طلبان غرب نشین می‌گردید.

وی افزود: تحرکات ساختارشکنانه، فتنه‌انگیز و ضدانقلابی پس از انتخابات و به طور کلی هرگونه ساختارشکنی، هرج و مرج طلبی، هتک حرمت و حیثیت افراد و مسئولان نظام مردود و محکوم است. این نوع رفتار هتاکانه و آشوبگرایانه را ماهیتاً قبول ندارم و آن را برخلاف اصول و قواعد اخلاقی و مضر به مصلحت‌اسلام، انقلاب، نظام، ملت و کشور می‌دانم.

قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی ادامه داد: اساساً کدامین وجدان بیدار، عقل سلیم و آزاداندیشی را می‌توان یافت که توهین، افترا، هتک حرمت و همچنین ساختارشکنی و فتنه‌انگیزی رسانه‌های استکباری غرب و عوامل آنان را برتابد یا آن را تایید و ترویج نماید؟ اینجانب به صراحت در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها، تمامی اغتشاشات علی الخصوص حوادثتلخ و تاسف‌آور عاشورای سال ۸۸ و ۲۵ بهمن ماه سال ۸۹ را قاطعانه محکوم کرده‌ام، چنین فتنه‌انگیزی‌هایی را مغایر شرع و قانون دانسته‌ام و پیوسته خواستار مقابله حکیمانه و همه جانبه با مجرمان ساختارشکن و عناصر منفور و مطرود ضدانقلاب و در نتیجه وفق قوانین و مقررات بوده و هستم.

منتجب نیا درباره پایبندی به نظام اسلامی و ولایت فقیه اظهار داشت: درباره اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) - از ابتدا تاکنون - نظرم بر ضرورت حفظ و پاسداری، تقویت و اطاعت و تبعیت بوده است. هم اکنون نیز آنها را میراثامام، شهدا و بزرگترین سرمایه ملت می دانم.

وی گفت: به عقیده اینجانب هر کس امام و مردم را قبول دارد، باید این نظام مقدس را که محصول مجاهدت آنها است، بپذیرد و همیشه در تقویت و صیانت نهضت اسلامی کوشا باشد و هرکس نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را قبول دارد و آن را پذیرفته است، لزوماً باید به ولایت مطلقه فقیه معتقد و ملتزم باشد.

قائم مقام کروبی در حزب اعتماد ملی ادامه داد: از روز انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه الله) به رهبری تاکنون، همواره عقیده داشته و دارم که معظم له در طول تاریخ مربوط به علمای شیعه در جامعیت کم نظیرند و در میان چهره های مطرح بهترین گزینه هستند.

منتجب نیا درباره علت تشدید اختلافات درون حزب اعتماد ملی پس از نامزدی کروبی گفت: حزب پس از انجام رایزنی های گسترده، بررسی های میدانی و تحلیل شرایط وقت درصدد معرفی کاندیدا برآمد. به همین منظور حزب اعتماد ملی نسبت به معرفی آقای کروبی به عنوان نامزد ریاست جمهوری اقدام کرد، لکن بعد از اعلام و انتشار تصمیم حزب در این مورد، اینجانب و سایر اعضای شورای مرکزی در حاشیه قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: وقوع همین رخداد، موجبات ابراز ناخرسندی، نگرانی و اعتراض درون حزبی را فراهم کرد. پس از برگزاری انتخابات، بنا بر ادله گوناگون و پاره ای ملاحظات و در اعتراض به نحوه راه اندازی و مدیریت سحام نیوز توسط آقایان کروبی و گرامی‌مقدم و همچنین عدم تبعیت و انحراف آنان از قواعد و اصول فعالیتهای سیاسی و حزبی نسبت به ترک حزب تصمیم گرفتم و تا هنگام پلمب شدن دفتر مرکزی و تعطیلی حزب هیچگونه حضوری در آن نداشتم.

عضو جدا شده مجمع روحانيون مبارز درباره اين سؤال كه آيا موارد اختلافي و نقدها را از باب امر به معروف و نهي از منكر به آقاي كروبي متذكر شديد؟، پاسخ داد: در پي موضع گيري آقاي كروبي، طي چند مصاحبه بطور رسمي و صريح اعلام داشته كه اتخاذ چنين مواضعي تصميم و نظر شخصي وي بوده و هيچگونه ارتباطي با حزب اعتماد ملي ندارد. هنگام ملاقات حضوري هم به آقاي كروبي تذكر دادم. وي نيز پذيرفت كه هرگز تحت عنوان دبيركل حزب سخن نميگويد و موضعگيري نميكند و موضعگيري هايش شخصي است.