عکس گرفتن با کری برای ایران احترام نمی‌آورد

به گزارش افکارنیوز، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه «بعد از مذاکرات هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران امن‌تر شده است»، اظهار داشت: اینکه ما فکر کنیم چند جلسه با این چند کشور مستکبر عالم تشکیل دادیم و امنیت‌مان افزایش یافت، یا شوخی کردیم یا جدی پنداشتیم.

وی افزود: اگر شوخی کردیم باید بگویم در سطح امنیت ملی این موضوعات شوخی‌بردار نیست و اگر جدی گفتیم باید بدانیم به شدت دچار خطا و تحلیل محاسباتی هستیم که ممکن است دشمن این خطای ما را دیگر شوخی نگیرد و جدی فرض کند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که طهرانی‌مقدم از موشک «تل‌آویو زن» رونمایی کرد؛ امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که جوانانی چون احمدی‌روشن با اتکای مخلصانه دستاوردهای بزرگ هسته‌ای را رقم زدند، از همه بالاتر امنیت ملی ما زمانی بالا رفت که آن پیر سفر کرده گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وی تصریح کرد: اگر قرار بود چند جلسه و چند عکس یادگاری با جان‌کری برای ما تولید احترام کند و برای ایرانی‌ها احترام به ارمغان بیاورد، الآن «نتانیاهو» محترم‌ترین آدم دنیا بود، اگر قرار بود چند عکس با برخی از وزرای خارجی چند کشور اروپایی احترام به وجود آورد، «آریل‌شارون قصاب» هم محترم‌ترین مرد دنیا بود.

بذرپاش با بیان اینکه بدانیم اقتدار، احترام و عزت ملت ایران از مسیر اصیل انقلاب اسلامی گذشته و میگذرد، متذکر شد: آنچه برای ایران و ایرانیان تولید احترام میکند، احترام گذاشتن به داشتههای ملت ایران در مذاکرات است، احترام گذاشتن به دانش جوانان ما در مذاکرات هستهای است.