بلاتکلیفی زوار حسینی در مرز شلمچه

به گزارش افکارنیوز،، دقایقی پیش مرز شلمچه به دلیل ازدحام جمعیت و مشکل تردد زوار از سوی طرف عراقی، مسدود شد.

از چند روز گذشته ازدحام جمعیت در مرز شلمچه موجب بروز مشکلاتی در بحثتردد زوار و معطلی‌های چندین ساعته آنها برای ورود به کشور عراق شده بود که این موضوع امروز به اوج خود رسید.

پیش از این نیز مقامات عراقی تأکید کرده بودند که شمار زائران عراقی و غیر عراقی مراسم اربعین حسینی در کربلا به دو برابر سال گذشته افزایش پیدا می‌کند.

امام جمعه خرمشهر نیز در خطبه‌های امروز نماز جمعه به تمهیدات اتخاذ شده در مرزها برای گذر زائران اشاره کرد و اظهار داشت: تمهیدات مختلفی برای روان‌سازی تردد زائران حسینی در تمام مرزها اتخاذ شده و به طور استثنای استقبالی را که از مرز شلمچه می‌بینیم هیچ جای دیگری دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سید نبی موسوی از احتمال بروز وضعیت بحرانی با توجه به مراجعات پیوسته زائران و تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت عراق خبر داد و تصریح کرد: ما در شلمچه قادریم به راحتی جمعیتی ۲۰ هزار نفری را پذیرش و از مرز بگذرانیم اما روز گذشته جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر در مرز تجمع کرده و دولت عراق اعلام کرده که تنها قادر به پذیرش روزانه ۲۰ هزار نفر است.

معاون اداره‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز با اشاره به گفته‌های اوحدی رئیس حج و زیارت در روز گذشته، عنوان کرد: با توجه به اعلام اوحدی مبنی بر عدم مراجعه مردم به مرزها به علت ازدحام در مرز، و با توجه به اخذ مجوز تردد بدون ویزای مردم از مرز دریایی، جمعیت قابل توجهی به سمت مرز دریایی گسیل شده‌اند.

احمد شهریاری از وجود دو شناور برلیان و ایران زمین در بندر خرمشهر برای تردد زوار خبر داد و افزود: این کشتی‌ها با حداکثر ظرفیت آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

وی در ادامه از ظرفیت حمل ۲۶۰ نفر توسط کشتی برلیان خبر داد و این ظرفیت را قابل ارتقا تا ۵۵۰ نفر نیز دانست.

در این زمینه خبرنگار فارس در تلاش برای تماس با مسئولان مربوطه است.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال میشود.