به گزارش افکارنیوز، سعید آذری پس از پیروزی ۲ بر یک ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس و صعود اصفهانی‌ها به فینال جام حذفی اظهار داشت: همانطور که پیش از بازی هم اعلام کردم فکر می‌کردیم یکی از بازی‌های زیبای مرحله نیمه‌نهایی باشد. خدا را شکر ما هم یک بازی فنی و قابل قبول ارائه دادیم و توانستیم به فینال راه یابیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و فکر می‌کنم تلاش مضاعفی نسبت به گل‌گهر هم داشتند. آنها می‌توانستند در این بازی هم پیروز شوند اما موضوعی که امروز برای ما اثبات شد این بود که پرسپولیس دچار اشتباه تاکتیکی وحشتناکی از سوی مدیریت شد و همین موضوع هم باعثشکست آنها شد. من فردا با رسانه‌ها صحبت خواهم کرد و در این مورد توضیح می‌دهم که چه اتفاقی افتاد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد اینکه منظورش بخشش هواداران پرسپولیس است ومصاحبه‌ای که سیاسی علیه فدراسیون انجام داده، گفت: بخشش هواداران حق آنها بود. من قبل از این مسئله هم گفتم که فوتبال بدون تماشاگر مثل رودخانه بدون آب است. مدیران پرسپولیس در این زمینه اشتباه تاکتیکی انجام داده بودند و من از این موضوع تعجب کرده بودم که چرا این استراتژی اشتباه را در نظر گرفتند.

آذری در مورد اینکه گفته می‌شود بخشش هواداران پرسپولیس که ناگهان صورت گرفته یک توطئه بوده، گفت: من فردا در همین راستا با رسانه‌ها صحبت می‌کنم. نتیجه را سکوها مشخص نمی‌کنند بلکه در زمین نتیجه تعیین می‌شود. در سال ۲۰۰۴ تحقیقی در انگلیس که مهد فوتبال است انجام شد و به این نتیجه رسیدند که تعداد زیاد هواداران در ورزشگاه عامل تعیین‌کننده نتیجه نیست. تیم ما امروز خوب بازی کرد و شایسته پیروزی بود.

وی در مورد اینکه نظرش در مورد قضاوت داور چیست و آیا معتقد است که در دو صحنه به سود آنها سوت زده شده، ‌گفت: چه کسی اینگونه صحبت‌ها را کرده است. شما تشخیص داده‌اید که داور به سود ما سوت زده؟ برخی‌ها خیلی چیزها می‌گویند همانطور که قبل از بازی هم فکر می‌کردم خیلی راحت می‌توانند مقابل ما به برتری برسند که اینگونه نشد.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مورد حمایت از کادر فنی و نتیجه‌گرفتن ذوب‌آهن تاکید کرد: ما اگر نخواهیم از قهرمان ملی خود یعنی یحیی گل‌محمدی حمایت کنیم از چه کسی می‌خواهیم حمایت کنیم. ۲ سال ذوب‌آهن ۷ تغییر را در روی نیمکت خود انجام داد که هیچ سودی نداشت. برنامه استراتژی ما دفاع از سرمربی تیم بود. من با روحیات یحیی(گل‌محمدی) آشنا بودم و در نساجی با او کار کرده بودم. اعتماد به او اعتماد به مجموعه بود. دست او را هم می‌بوسم و همچنین دست تمام بازیکنان که تلاش خود را در بازی انجام دادند. باید متوجه شویم که تغییر مربی آخرین راه علاج درمان در یک تیم است. گل‌محمدی شایسته اعتماد بود و امیدوارم بتواند جام را هم بالای سرش ببرد.

آذری در مورد اینکه ذوب‌آهن توانسته پیش از این نائب‌قهرمانی آسیا را به دست آورد و چه برنامه‌ای برای تکرار این عنوان و یا قهرمانی در آسیا دارند، گفت: در برنامه استراتژی برگشت به گذشته یک کار وحشتناک است. ما هم اکنون راه سختی را پیش رو داریم. از مدیریت باشگاه مخصوصا سعد محمدی و اعضای هیأت مدیره تشکر می‌کنم که حمایت‌های خود را انجام دادند. همچنین هوادارانمان هم قابل ستایش هستند. ما هم اکنون نباید خود را قهرمان آسیا ببینیم. ما یک برنامه ۳ و نیم ساله داریم. همیشه با رسانه‌ها راحت بودم و اینجا هم اعلام می‌کنم اگر می‌خواهیم به قله آسیا برسیم ۲ سال دیگر زمان می‌خواهد.

وی در مورد اینکه دیدار فینال خرداد ماه برگزار خواهد شد و این فاصله منطقی است، تاکید کرد: طبق برنامهریزیهایی که صورت گرفته مسئولان قصد داشتند لیگ با جام حذفی همزمان تمام شود البته در فوتبالی که ۵۰ روز تعطیلی وجود دارد و در یک شب تماشاگر محروم میشود و صبح آن تماشاگر را میبخشند، هیچ چیز عجیب نیست.