طائب در مراسم اختتاميه نشست فرهنگي اجتماعي روساي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي كشور كه در دانشگاه پيام نور برگزار شد با اشاره به مصاحبه دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر توقف اعلام نتايج آزمون دكتراي نيمه متمركز گفت: امروز مصاحبه دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي را در رسانهها ديدم كه گفته بود اعلام نتايج آزمون دكتري بايد متوقف شود تا گزارشات وزير علوم به شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه در آزمون دکترای نیمه متمرکز وزارت علوم مصاحبه به هیچ عنوان مصوبه نیست، گفت: آنچه در رسانه‌ها گفته شده است اعلام نتایج نهایی آزمون دکترای نیمه متمرکز است.

مشاور عالی وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: تقاضا دارم همانطوری که برنامه ریزی شده بوده مصاحبه‌های علمی با داوطلبان انجام شود و نتایج به سازمان سنجش ارائه شود.

وی ادامه داد: در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی وزیر علوم صحبت خواهد کرد؛ بحثآزمون موضوعی نیست که یک شبه مطرح شده باشد. رئیس‌جمهور نیز در جریان این آزمون بودند ممکن است ابهاماتی مطرح شده باشد که ما وظیفه داریم آن را برطرف کنیم و رهنمودها را نیز اجرایی نماییم.

طائب در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امروز نامه‌ای از رئیس جمهور در رسانه‌ها منتشر شده است، گفت: نمی‌دانم نامه رئیس جمهور تا چه حد صحت دارد. مفروض بر صحت آن ۲ نکته مطرح می‌کنم. نکته اول اینکه در این نامه به بحثبازنشستگی اعضای هیئت علمی اشاره شده است. تاکنون هیچ تخلفی در این زمینه صورت نپذیرفته است.

وی ادامه داد: طی مدتی که در وزارت علوم هستم شکایت‌های متعددی از مجراهای مختلف به وزارت علوم واصله شده است. با دقت تمام شکایت‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند و تاکنون حتی یک مورد بر خلاف قوانین جاری کشور نبوده است. تمام اقدامات بازنشستگی طبق قوانین حاکم بر جامعه است.

طائب با بیان اینکه نامه منتشر شده در رسانه‌ها غیر متداول است گفت: وقتی رئیس جمهور نامه‌ای به وزارت علوم می‌نویسد اول باید به وزارت علوم برسد.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: شما روسای دانشگاه‌ها واقف هستید که موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها چیست. بزرگترین دغدغه اسلامی کردن دانشگاه‌ها توسط هر کس که در طول این مدت از زمان امام تا بزرگان بعدی مطرح شده بحثمحتوا بوده است.

طائب گفت: زمانی که بحثانقلاب فرهنگی مطرح شد تمام دغدغه افرادی که دور هم جمع شدند و شورای انقلاب را قانع کردند تا انقلاب فرهنگی اجرا شود این بود که محتوای آموزشی دانشگاه‌ها باید اسلامی شود.

وی ادامه داد: طی این مدت چند بار بحثتغییر محتوای رشته‌های آموزشی به ویژه علوم انسانی مطرح شده و هر بار موجی ایجاد شد. عده‌ای بر موج سوار شدند و عده‌ای به تقابل پرداختند و مسئولان را مجبور به کوتاه آمدند کردند.

مشاور عالی وزیر علوم ادامه داد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها یک برنامه گسترده طولانی مدت همه‌جانبه‌ای است و از شورای عالی انتظار داریم که مشارکت کنند و به ما که پشت این تریبون ایستاده‌ایم بیاموزند که چه باید بکنیم.

طائب افزود: بنده در زمان شهید رجایی معاون وزیر علوم بودم در آن زمان فرصت‌های زیادی برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها داشتیم و متاسفانه غفلت کردیم و بزرگان ما هم غفلت کردند و نگفتند چگونه این فرمایش امام را عملی کنیم که " اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند جامعه نیز اصلاح می‌شود. "

وی افزود: وزیر علوم وقتی برنامه خود را به مجلس ارائه می‌داد اسلامی کردن دانشگاه‌ها را مطرح می‌کرد و اعلام کرد که دغدغه اسلام و دین دارد و جزئیات این برنامه را به استماع رئیس جمهور رسانده است. ما هیچ اقدامی را در دانشگاه‌ تصویب نکرده بودیم که اجرایی شود مگر آنکه در شورای عالی تصویب شده باشد.

مشاور عالی وزیر علوم افزود: اینکه بگوییم خانم‌ها جدا بنشیند و آقایان جدا یا اینکه خانم‌ها جلو بنشیند و آقایان عقب حرف‌های سال ۶۹ است. مدتی غفلت شد و کلاس‌ها مختلط شدند. اینکه می‌گویم در دانشگاه‌ها حجاب باید رعایت شود حرف امروز و دیروز نیست. کجای این موضوع تفکیک جنسیتی است؟ این مباحثامروز تلاشی است برای خدشه دار کردن اصلاح محتوا که اصل موضوع است. اینکه گفتیم بوفه‌های دانشگاهی برای دختر و پسر جدا باشد کجایش تفکیک جنسیتی است.

وی گفت: ما هنوز ما وارد اسلامی کردن دانشگاه‌های نشده‌ایم تا به تصویب کسی برسد ما قرار گذاشته‌ایم مصوبه‌ شورای انقلاب فرهنگی را آغاز کنیم.

وي خطاب به روساي دانشگاهها گفت: منتظر باشيد كه در بحث اسلامي كردن دانشگاهها اذيتتان خواهند كرد. اين موضوع جنگ نرم است.