اروپا در اعتصاب و تظاهرات ضد دولتی + تصویر

تظاهرات و اعتصابات به علت بحرانهای اقتصادی کشورهای یونان ، فرانسه و چک را در برگرفته است و احتمال می رود این اعتصابات به کشورهای دیگر اروپایی گسترش یابد.

به گزارش سرویس اقتصادی افکار نیوز به نقل از خبرگزاری های غربی، در جمهوری چک روز سه شنبه حدود ۴۰ هزار نفر از کارکنان دولت، از جمله افراد پلیس، مأمورین آتش نشانی و پرستاران در اعتراض به کاهش حقوق خود، در پراگ، پایتخت کشور چک، دست به راهپیمایی زدند.

اتحادیه پلیس میگوید که دولت با کاهش درآمد افراد پلیس امنیت کشور را به مصالحه خواهد گذاشت. کاهش حقوق کارمندان جمهوری چک بخشی از طرح صرفه جویی پیشنهادی دولت این کشور است که تلاش میکند که با کسری بودجه مقابله کند.




همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان کامیون از سراسر یونان روز سه شنبه برای نهمین روز متوالی در آتن با در دست داشتن پرچم ملی در اطراف پارلمان دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای ضد دولتی قانونگذاران یونانی را دزد خطاب کردند. در همین حال برخی از تظاهرکنندگان برای عبور از موانع امنیتی بسوی پلیس بطری های پلاستیکی پرتاب کردند. تا بحال هیچ خبری از دستگیری و یا جراحت تظاهرکنندگان و یا نیروهای پلیس گزارش نشده است.



اصلاحات در بازار اشتغال بخشی از برنامه صرفه جویی دولت یونان است که تلاش میکند وام اضطراری ۱۴۴ میلیاردی صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا را هر چه زودتر، پرداخت کند.

در همین حال ژان کلود میلی، رییس بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه می گوید که میلیونها فرانسوی خود را برای تظاهراتی که قرار است روز پنجشنبه در مخالفت با طرح کاهش سن بازنشستگی دولت از ۶۰ به ۶۲ سالگی صورت گیرد، آماده میکنند.


بدين ترتيب، فرانسه، پنجشنبه همين هفته بار ديگر شاهد اعتصاب کارکنان وسائل نقليه عمومی، و آشفتگی در رفت و آمد مردم، و نارسايی در ساير خدمات دولتی خواهد بود.