ناکامیهای پی در پی ارش میراسماعیلی در تیم ملی جودو ایران، باعث انتقاد شدید کارشناسان از اعضای کادر فنی تیم ملی جودو ایران شد به گونهای که بسیاری از کارشناسان حضور ماین ملی پوش در ترکیب اصلی تیم ملی جودو را بحث برانگیز دانستند و خواستار بازنگری کادر فنی در خصوص استفاده از میراسماعیلی در ترکیب تیم ملی شدند.

به گزارش رجانیوز، انتقادهای کارشناسان در روزهای نخست زیاد خودنمایی نکرد اما پس از کسب ناکامی‌های مجدد میراسماعیلی و افزایش فشارها له کادر فنی تیم ملی، سرمربی ایتالیایی تیم ملی تصمیم به کنار گذاشتن وی از جمع ملی‌پوشان گرفت و به مسوولان فدراسیون اعلام کرد این جودوکار دیگر در ترکیب تیم ملی جایی ندارد.
خبر کنار گذاشتن میراسماعیلی از ترکیب تیم ملی از سوی مرد ایتالیایی خیلی زود در رسانه‌های خبری جنجال درست کرد، همه از تصمیم جیرو لامو سرمربی ایتالیایی تیم ملی جودو سخن می‌گفتند و اعلام کردند او با حذف میراسماعیلی نشان داد دوست دارد در ترکیب جدید خود از بهترین ها استفاده کند که در این بین جایی برای آرش میراسماعیلی وجود ندارد.

حذف میراسماعیلی از تیم ملی با واکنش‌های تندی از سوی این ورزشکار همراه شد. به گونه‌ای که گفته می‌شود در فاصله چند ساعت پس از اعلام این خبر، ملی‌پوش جودو در فدراسیون حاضر شده و البته حضور او در فدراسیون برای پرسش چرایی حذفش نبوده است او داد و بیداد می‌کند و می‌گوید فدراسیون را به آتش می‌کشد، چرا که خود را مستحق حذف از تیم ملی نمی‌داند.

به نوشته ایران ورزشی، این اتفاق را شاهدانی که در فدراسیون بوده‌اند هم تأیید می‌کنند و حرف های او را شنیده اند. مسوولان فدراسیون در برابر عملکرد این ملی‌پوش، این حق را به جیرو می‌دهند که به عنوان سرمربی اختیار تام دارد که هر ورزشکاری را بخواهد می‌تواند به تیم ملی دعوت کند و هر که را نخواهد می‌تواند از تیم ملی خط بزند و با این پاسخ مربی ایتالیایی تیم ملی را حمایت کردند.

جیرو دلیل خود را برای خط زدن میراسماعیلی از فهرست تیم ملی نتایج ضعیف عنوان کرده اما گویا آرش خود این موضوع را قبول ندارد. در غیر این صورت می‌توانست به مانند بسیاری از قهرمانان ورزشی با احترام به تصمیم سرمربی و نگاهی به عملکرد خود در سه سال گذشته قبل از اینکه کسی از او بخواهد می‌رفت.

میراسماعیلی سال‌ها برای جودو مدال آوری کرده و نام جودوی ایران را بر سر زبان‌ها انداخته و در المپیک تا یک قدمی مدال برنز رفته، همه اینها درست و بر هیچ کس هم پوشیده نیست اما آیا ورزشکاری به صرف داشتن عناوین و مدال باید اینگونه رفتار کند؟ او در یک برهه زمانی که از جودو دور بود و به قولی در انزوا به سر می‌برد در سالن کشتی با غلام محمدی به تمرین می‌پرداخت اما در همان زمان هم همه او را می‌شناختند و وقتی می‌خواستند نام جودوکایی را ببرد اسم آرش در میان آنها بود.

بر همین اساس توقع ميرود اين ورزشكار كه سالها در ورزش حرفهاي فعاليت ميكند، در برابر اين تصميم حرفهاي عمل ميكرد. او بايد بپذيرد كه دوران قهرماني و يكهتازياش در تاتامي به پايان رسيده و سالها است كه از دوران طلايياش در دهه ۸۰ فاصله گرفته است. اين براي تمامي قهرمانان رخ ميدهد، زماني مدال آورند و زماني بايد شاهد مدالآوري ديگران باشند اما گويا اين دارنده مدال جهاني سال ۹۸ هنوز نميتواند اين موضوع را بپذيرد و قبول كند كه از گود رقابتها بايد كنار برود و يك سوال از ميراسماعيلي، اگر همچنان در تيم ملي حضور داشته باشد آيا ميتواند پاسخگوي انتظارات دوستداران جودو باشد و ميتواند در برابر حريفاني كه صدها امتياز از او فاصله دارند قد علم كند، حريفاني كه به لحاظ سني هم از او جوانتر و آمادهتر هستند. هر ورزشكاري دوران قهرماني دارد كه روزي به پايان ميرسد و آرش بايد قبول كند كه از اين به بعد در خارج از گود مسابقه قرار بگيرد.