پرویز مظلومی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت تیم فوتبال استقلال در پایان اردوی کردان کرج اشاره کرد و افزود: اردوی بسیار خوبی داشتیم اما در اختیار نبودن همه بازیکنان کار را برای آماده سازی تیم سخت کرده بود. قطعا اگر همه بازیکنان را در اختیار داشتیم اردوی فوق العادهای می شد. با این حال از عملکرد بازیکنان حاضر در اردوی کردان کاملا راضی بودم.

وی با تاکید بر مطلوب بودن شرایط اردوی کردان خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که مرحله دوم اردوی آماده سازی استقلال را هم در این مکان برگزار کنیم. البته این به شرطی است که سایر نفرات را در اختیار داشته باشیم. البته تا آنجاکه اطلاع دارم هوار ملامحمد و جاسم کرار با تیم ملی عراق تمرین می کنند و با آمادگی به تمرینات ما ملحق خواهند شد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال ادامه داد: متاسفانه فرهاد مجیدی به دلیل مشکلی که برای فرزندش به وجود آمد اردو را نیمه کاره رها کرد اما با توجه به اینکه فرهاد بازیکن حرفه‌‎ای است هر زمان که به او نیاز داشته‌ایم با آمادگی کامل در اختیار باشگاه بوده است.

مظلومی در مورد حضور دستیار خارجی در کادر فنی تیم فوتبال استقلال نیز گفت: حدود یک ماه است که باشگاه در حال مذاکره با یک گزینه خوب آلمانی است و امیدواریم با قطعی شدن حضور این مربی بتوانیم با بالا رفتن سطح کیفی تمرینات تیم کمک کنیم و شاهد تمریناتی شاداب و بانشاط باشیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که " چرا برای جذب بازیکن به برزیل نرفته‌اید؟ "، گفت: در حال بررسی شرایط این سفر هستم. متاسفانه شرایط انتخاب بازیکن در ایران خیلی فراهم نیست. از ابتدای فصل نقل و انتقالات تاکنون بیش از ۵۰۰ سی دی بازیکنان مختلف از طریق دلال‌ها در اختیار من قرار گرفته است اما نمی خواهم از طریق سی دی بازیکن انتخاب کنم. احتمالا در روزهای آینده با فراهم شدن شرایط راهی برزیل می شوم تا بازیکنان مورد نظرم را انتخاب کنم.

مظلومی در پاسخ به این پرسش که " آیا برهانی از شما خواسته است تا کریم انصاریفرد را جذب نکنید؟ "، گفت: من نمی دانم این مسائل از کجا می آید. برهانی به هیچ وجه چنین درخواستی نداشته چرا که او یک بازیکن حرفه‌ای است. من هم مربی نیستم که بخواهم در چنین مواردی از بازیکن حرف شنوی داشته باشم.

وی در مورد خالی ماندن خط دفاعی استقلال از بازیکنان طراز اول گفت: ما مدافعان خوبی داریم که می توانند در طول رقابت‌ها مانع از بازشدن دروازه استقلال شوند. قطعا با تمریناتی که پشت سر خواهیم گذاشت خط دفاعی را نیز به آمادگی و هماهنگی بالایی می رسانیم تا در طول مسابقات مشکلی نداشته باشیم.

پرویز مظلومی در پایان گفت: مجموعه استقلال تمام تلاش خود را خواهد کرد که تا بتوانیم در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشیم و بازیکنان مورد نظرمان را به خدمت بگیریم. امیدوارم هواداران هم کنار ما باشند تا بتوانیم فصل را با قدرت شروع کنیم.