در این دوره از رقابت های روبوکاپ که در استانبول ترکیه برگزار می شود، ۲۰۰ تیم از ۵۷ کشور جهان شرکت کردند.

به گزارش مهر، ایران نیز با حضور ۴۰ تیم دانشجویی و دانش آموزی در ۱۴ لیگ این رقابت ها شرکت کرده است این رقابت ها در سه مرحله برگزار می شود که در مرحله مقدماتی تیمهای ایرانی خوش درخشیدند.

تیمهای دانشجویی در ۸ لیگ به رقابت می پردازند که شامل لیگ های فوتبالیست سایز متوسط، لیگ فوتبالیست سایزکوچک، شبیه سازی عامل مجازی، شبیه ساز مجازی، امدادگر واقعی، شبیه سازی فوتبالیست سه بعدی، شبیه سازی فوتبالیست دو بعدی و فوتبالیست استاندارد(نائو) می شود.

در بخش دانش آموزی نیز تیم ها در لیگ های فوتبال A، فوتبال B، امدادگر پیشرفته و امدادگر ابتدایی حضور یافتند.
برد ایران در برابر ژاپن

تیم MRL دانشگاه آزاد در مسابقات مرحله اول روباتهای فوتبالیست های سایز متوسط با شکست صفر بر ۷ تیم ژاپن به مرحله دوم رقابت های این لیگ راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در اولین دیدار خود در لیگ پرطرفدار روبات فوتبالیست سایز متوسط موفق شد تیم ژاپن را با نتیجه صفر بر ۷ شکست دهد.

کشور ژاپن یکی از کشورهای صاحب نام در علم روباتیک است و غلبه تیم کشورمان بر این تیم نشانگر توانمندی های علمی ایرانیان در این زمینه است.

در این لیگ که بین تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از ایران و تیم hibikino musashi از ژاپن برگزار شد پژوهشگران تیم ایران موفق شدند در یک بازی کاملا یک طرفه این تیم را شکست دهند