واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری العالم گزارش داد، خطوط هواپیمایی لوفت هانزا آلمان، سوییس ایر سوییس و مالس مجارستان، از سوارکردن این فعالان برای سفر به فلسطین اشغالی خودداری می کنند.

۵۰۰ نفر از فعالان بین المللی صلح طلب از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی از جمله ۲۰فعال آلمانی قرار است، امروز(جمعه) درچارچوب برنامه ای با عنوان " به فلسطین خوش آمدید "، به دعوت ۴۰سازمان فلسطینی از طریق فرودگاه بن گوریون وارد سرزمین های اشغالی شده، و درغزه و در کنار دیوار حایل اقدام به برگزاری اعتراضات سکوت بکنند.

در اعلامیه فعالان صلح آلمان با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از تمام شرکت های هواپیمایی از جمله لوفت هانزا و ایربرلین آلمان خواسته تا اسامی اعلام شده را به مقصد سرزمین های اشغالی سوار نکنند، آمده است: اسراییل بدون هیچ مبنای حقوقی این اشخاص را مخل امنیت خود اعلام کرده و هشدار داده که اگر این افراد سوارهواپیماها شوند، اجازه فرود به آنها با تاخیرداده می شود و این هواپیماها باید این اشخاص را به مبدا بازگردانند.

خطوط هواپیمایی لوفت هانزا، سوییس ایرومالس درتماس با فعالان بین المللی اعلام کرده اند که سفر آنان با این خطوط به دلیل دخالت رژیم اسراییل لغو شده است.

سخنگوی شاخه آلمان دایره هماهنگی فلسطین دراین رابطه گفت: رژیم اسراییل بصورت غیرقانونی خاک فلسطین را اشغال و یهودیان را باشهرک سازی درآنجا سکنی داده است. علاوه برآن با قلدری کامل در فرودگاههای اروپا مانع از سفر تعدادی فعال بین المللی صلح می شود.

وی دولت های اروپایی وخطوط هواپیمایی را " بازیچه رژیم صهیونیستی " خواند.

امروز قرار است، چندین برنامه اعتراضی مسالمت آمیز در اعتراض به این اقدام در فرودگاههای اروپایی برگزار شود.

دولت یونان طی روزهای گذشته حرکت کشتی های کاروان آزادی ۲ را با فشار آمریکا، برخی دولت های اروپایی و رژیم صهیونیستی به سوی غزه متوقف کرده است.

قرار بود، ۱۲ کشتی و بیش از ۳۵۰ فعال صلح طلب از ۲۲ کشور جهان با این کشتی ها عازم غزه شوند.