به گزارش ايسنا، گزارشهاي ديپلماتيك اروپايي كه توسط روزنامه الديار- چاپ لبنان - منتشر شده حكايت از آن دارد كه موساد بار ديگر طرح ترور سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان را كه در سپتامبر ۲۰۰۶ تهيه كرده بود و به علت اعمال فشارهاي آمريكا و اروپا و به منظور عدم نقض آتش بس با لبنان كنار گذاشت در دستور كار خود قرار داده است.

مسئولان در ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند: دولت اسرائیل از طریق کابینه امنیتی خود عملا تصمیم به ترور سید حسن نصرالله بعد از اعلام رسمی کشتن اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده اتخاذ کرده است.

براساس گزارش‌های دیپلماتیک اروپایی هرگونه عملیات امنیتی که سید حسن نصرالله را هدف قرار دهد با توجه به تدابیر محتاطانه و دقیقی که سازمان‌های امنیتی وابسته به تیم محافظتی وی اتخاذ می‌کنند، بسیار پیچیده خواهد بود.

همچنین موساد تلاش دارد که در جهت اجرای طرح ترور هیچ گونه اثر انگشت یا نشانه‌ای که دست داشتن اسرائیل را در این عملیات نشان دهد، از خود بجای نگذارد.

براساس اين اطلاعات، كادر ويژهاي از موساد در بخشهاي مختلف، از زمان پايان جنگ ژوئيه ۲۰۰۶ در راستاي جمع آوري اطلاعات درباره مكان سيد حسن نصرالله تلاش ميكنند. به گفته منابع ديپلماتيك موساد در پي اثبات تجربيات پنج سال گذشته مبني بر اينكه سيد حسن نصرالله خطري بزرگ براي امنيت اسرائيل است از اين تصميم عقب نشيني نخواهد كرد. موساد معتقد است سيد حسن نصرالله به علت شخصيت ويژه و تاثيرگذاري اعجاب برانگيزش بر مردم و حتي افكار عمومي اسرائيل بزرگترين خطر براي امنيت اسرائيل است، به طوري كه اسرائيليها اظهارات وي را مورد توجه قرار ميدهند و به سخنرانيهايش گوش ميدهند.