به گزارش افکار به نقل از ايسنا:حجتالاسلام و المسلمين سيدرضا تقوي در سخنراني پيش از خطبههاي نماز جمعه با اشاره به تجمع حمايتي از حجاب و عفاف پس از نماز جمعه اظهار كرد: از قوه قضائيه و نيروي سرافراز انتظامي كه سعي در ارشاد افراد دارند و يا كساني را كه به طور آگاهانه هنجارشكني ميكنند را تحويل قانون ميدهد، تشكر ميكنيم.

وی با بیان این‌که «مردم نمی‌توانند بینند که یک عده مزدور به طور خودآگاه یا ناخودآگاه به ارزش‌های جوشیده از خون شهدا و نظام توهین کنند» تاکید کرد: از قوه قضائیه و تمام دادستان‌ها می‌خواهیم که با جدیت بیشتری به این مساله بپردازند؛ چراکه مشخص است این مسائل برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: مردم نمی‌توانند تحمل کنند که روی خون شهدای‌شان پا بگذارند و با فریاد هرچه بلندتر به غرب و غرب‌گرایان می‌گوییم این سرزمین، سرزمین شهیدان و مردان متدین و زنان باعفت و پاکدامن است و اجازه نمی‌دهند هر کسی بیاید و ارزش‌های آن‌ها را به سخره بگیرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در جامعه خود نخبگانی داشته و داریم که نخبه‌اند؛ اما دلداده به غرب‌اند و ما این‌ها نخبگان گمراه و مخالف نظام می‌دانیم که اگر آگاه نیستند آگاه شوند و اگر آگاهند، این خیانت به ملت که با امکانات ملت رشد کنند و تمام توانایی‌های‌شان را در خدمت دیگران بگذارند.

وی با تعریف نخبگان به عنوان افرادی متنفذ و مقتدر که به دلیل استعداد و هوش برتر می‌توانند بر افکار عمومی تاثیر بگذارند، افزود: یکی از عوامل تحول در هر جامعه‌ای نخبگان هستند که به عنوان سرمایه‌ انسانی جامعه محسوب می‌شوند و باید حداکثر استفاده را از توانمندی‌های آن‌ها در جهت رفع مشکلات و گشایش بن‌بست‌ها داشت.

وی با تقسیم نخبگان دوران حکومت حضرت علی(ع) به دو دسته موافقان مانند عمار یاسر و مالک‌اشتر و مخالفان گفت: حضرت علی نخبگانی را که تنها به تیره و تبار خود و به حزب و پشتیبانی‌های بین‌المللی‌شان می‌بالند و نسب خود را بالاتر از دیگران می‌دانند، شایسته پیروی و اطاعت نمی‌دانند و می‌فرماید؛ این‌ها پایه‌های عصبیت و ستون‌های فتنه‌اند.

تقوی با بیان این‌که «جامعه باید به حدی از آگاهی برسد که تشخیص دهد چه کسی به خیر و صلاح جامعه او سخن می‌گوید و چه کسی علی‌رغم حرف‌های زیبا، صلاح او را نمی‌خواهد» ادامه داد: حضرت علی(ع) در خطبه ‌١٩٢ می‌فرماید؛ از دانه درشت‌ها، نخبگان و افراد مشهور پرهیز داشته باشید؛ متکبرانی که به تیره و تبار و حزب و جناح خود می‌بالند و نسب خود را به رخ می‌کشند.

وی با بیان این‌که «گیرم پدر تو فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل» گفت: اسلام بنای خود را بر ارزش‌های غلط نگذاشته است بلکه دانش، تقوا، بصیرت، حضور در صحنه، برخورد با کجی‌ها و مجاهدت‌ معیارهای اسلام‌اند.

وی در ادامه میرزا فتحعلی آخوندزاده، میرزا ملکم‌خان ارمنی، سیدحسن تقی‌زاده، تدین و میرزا یعقوب و فروغی را از نخبگان گذشته جامعه ایران که افکار غربی را ترویج می‌کردند، برشمرد و ادامه داد: اهداف این‌ها تقویت روحیه خودباختگی در برابر غرب، گسترش و تقویت رفتار لیبرال منشانه، تائید آموزه‌های ضدانسانی مثل خشونت و ترویج فرهنگ برهنگی و برانگیختن غریزه جنسی بوده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابوسفیان را سرسلسله فتنه‌گران زمان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) عنوان کرد و افزود: نخبگان گمراه همواره قیافیه حق به جانب به خود می‌گیرند و از کلمات مشفقانه استفاده می‌کنند؛ لذا مردم باید همواره هوشیار باشند.

وی حسادت، کینه شخصی، قانون‌گریزی، اشرافی‌گری و دنیاطلبی را از دلایل مخالفت برخی نخبگان زمان حضرت علی(ع) با ایشان عنوان کرد.

وي همچنين ماههاي شعبان و رجب را ماه آمادگي براي بهره بيشتر مسلمانان از ماه مبارك رمضان عنوان كرد و گفت: بايد در كارهايي كه اهداف بلندي را تعقيب ميكنند با آمادگي وارد شد تا انسان بتواند بهره لازم را ببرد.