به گزارش افکارنیوز، جان لیمبرت پیش از این دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا و مسئول میز ایران در وزارت‌ خارجه بود. وی در شروع انقلاب اسلامی در سفارت آمریکا در تهران فعالیت می‌کرد. لیمبرت در مصاحبه با ایرنا گفته است: هنوز فضای بی‌اعتمادی در روابط ایران و آمریکا از میان نرفته و اوباما نگران آن است که در صورت اقدام به لغو برخی از تحریم‌ها آیا با پاسخ رضایت‌بخشی از طرف ایران روبرو خواهد شد تا بتواند از آن طریق دهان مخالفان خود را ببندد.

وی گفت: کنگره آمریکا به هر دلیلی که بوده هیچوقت برخورد مثبت و دوستانه‌ای در قبال موضوع مذاکره و تعامل با ایران نداشته است. وی گفت: اوباما قادر است با استفاده از اختیارات ریاست‌جمهوری خود برخی از این تحریم‌ها را لغو کند اما نکته این جا است که آیا چنین اقدامی واکنش و پاسخ رضایت‌بخشی را برای آمریکا در برخواهد داشت؟

اظهارات لیمبرت در حالی است که دولت آمریکا رأسا در طول یک ساله پس از توافق ژنو و برخلاف این توافق، ۱۰۰ مورد تحریم جدید علیه ایران اعمال کرد. اوباما و وزیر خارجه آمریکا نیز بارها با افتخار اعلام کردهاند که ساختار تحریمها را حفظ کردهاند بنابراین ادعای اینکه اوباما دنبال توافق است و کنگره بر تحریمها اصرار دارد، خلاف واقعیتهای موجود است. در حقیقت دولت اوباما با توهم اینکه تحریمها ایران را در موضع انفعال قرار داده، کمترین رغبتی برای کاهش تحریمها ندارد.