قیمت نفت صعودی شد

به گزارشافکارنیوز،قیمت جهانی نفت که در آخرین روز معاملات هفته قبل پس از کاهش حدود ۵۰ دلاری طی چند ماه گذشته روندی صعودی را در پیش گرفته بود در معاملات امروز دوشنبه نیز به این روند ادامه داد.

قیمت نفت برنت دریای شمال که در روز جمعه بیش از یک دلار افزایش یافته بود در معاملات امروز نیز با افزایش ۱.۱۴ دلاری مواجه شد و در حال حاضر هر بشکه نفت برنت در برابر ۶۲ دلار و ۵۲ سنت معامله می شود.

قیمت نفت سبک آمریکا نیز امروز دوشنبه ۹۰ سنت افزایش یافت و به ۵۸ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسید.

روند صعودی قیمت نفت در حالی آغاز شده است که وزیر نفت عربستان روز گذشته در راستای سیاست این کشور برای تضعیف قیمت نفت گفت حتی اگر تولیدکنندگان غیر عضو اوپک تولید نفت خود را کاهش دهند عربستان چنین کاری را انجام نخواهد داد.

به عقیده تحلیلگران با سطح کنونی عرضه و تقاضا برای نفت قیمت این محصول در فصل سرما در سطح ۶۰ تا ۷۰ دلار در نوسان خواهد بود اما فرا رسیدن فصل گرما و آغاز تعطیلی فصلی پالایشگاه ها تقاضا برای نفت را کاهش خواهد داد و در نتیجه فشار دوباره ای را به قیمت ها وارد خواهد کرد.

در بازار ارز نیز ارزش دلار در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت که این مسئله یکی از دلایل افزایش قیمت نفت بوده است. هر یورو در این روز در برابر ۱.۲۲۴۲ دلار معامله شد که نشان دهنده کاهش ۰.۱۳ سنتی ارزش دلار در برابر یورو است.