به گزارشافکارنیوز«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، به دنبال پیشروی‌های نیروهای پیشمرگه در سنجار(شنگال) و عقب راندن عناصر تکفیری داعش در جمع کُردهای ایزدی و نیروهای پیشمرگه در کوهستان سنجار حضور یافت و تأکید کرد که هرکجا داعش باشد به آنجا حمله می‌کنند.

وی اعلام کرد: آزادسازی مرکز سنجار در برنامه عملیاتی نیروهای پیشمرگه قرار نداشت اما هم اکنون بخش زیادی از این شهر از اشغال تروریست‌های داعش خارج شده است.

بارزانی گفت: در عملیات نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان، ظرف ۴۸ ساعت نزدیک به ۳ هزار کیلومتر مربع از اشغال داعش خارج شده و آزادسازی سنجار نیز خارج از پیش بینی‌های کار‌شناسان نظامی بود.

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: نباید فراموش کرد که شکست‌های پیاپی داعش به معنای خاتمه عمر این سازمان تروریستی و پایان جنگ نیست.

فرمانده کل نیروهای مسلح اقلیم کردستان آزادسازی سنجار را تبلور، دلاوری‌های نیروهای پیشمرگه دانست.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم حتی یک وجب از خاک کردستان در اشغال تجاوزگران داعش باقی بماند و در هر کجا موقعیت فراهم آید ضربات مهلکی به این گروه وارد می‌آوریم.

شایان ذکر است روز چهارشنبه(۲۷ آذرماه) عملیات آزادسازی سنجار توسط نیروهای پیشمرگه آغاز شد و نیروهای پیشمرگه بعد از کنترل ۲۷۰۰ کیلومتر از ربیعه تا زومار از اشغال تکفیری‌های داعش، روز شنبه وانستند بخشی اعظمی از سنجار را کنترل کنند.

«نیچروان بارزانی» نخست وزیر دولت اقلیم کردستان اعلام کرد که هنوز شهر شنگال به طور کامل از سوی نیروهای پیشمرگه آزاد نشدە است و عملیات نظامی کماکان ادامه دارد.