پذیرایی‌ بد مسئولان‌ یزدی‌ از شهدای‌ گمنام

به گزارشافکارنیوز،محمدصالح جوکار امروز در مورد آخرین اتفاقات روی داده در مورد تدفین پیکر هشت شهید دوران دفاع مقدس اظهار داشت: متأسفانه فضا را تخریب کردند و اجازه ندادند در فضای آرام، شهدای عزیزی که عزیزتر از هرکسی هستند و ما همه چیز خود را مدیون آنها هستیم، به خاک بسپاریم.

وی ادامه داد: ما هرچه داریم از شهدا داریم و اگر امروز عزت، استقلال، نظام سیاسی مستقل و مقتدر داریم، همه را مدیون شهدا هستیم و شهدای گمنام نیز که بعد از ۲۵ سال، تفحص شده و برای تشییع به شهرهای مختلف برده می‌شوند، به طور قطع تحت فشار بسیاری بوده‌اند و با شکنجه‌های روحی بسیار به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه ما حتی نمی‌دانیم آنها تحت چه شرایطی به شهادت رسیده‌اند، عنوان کرد: در حالی که آنها جان خود را به عنوان ارزشمندترین دارایی هر فرد، برای آرامش ما فدا کردند، امروز عده‌ای ناسپاسی می‌کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: اینها میهمان ما هستند، اما آیا استان ما برای هشت میهمان، ‌ نمی‌تواند آبروداری کند؟ ما میهمان را در منزل در بهترین جای خانه می‌بریم و بهترین پذیرایی را از آنها می‌کنیم و اکنون چگونه هشت شهیدی که پدر و مادر و بستگانی نداشتند را اینگونه پذیرایی کرده‌ایم؟

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان استان یزد باید پدران و مادران این شهدا باشند و مسئولان ما باید با آنها با احترام برخورد می‌کردند.

جوکار بیان کرد: اینکه در فضای سایبری از نقل مکان شهدا و انتقال آنها از صحن اصلی امیرچخماق به ضلع شرقی به عنوان یک موفقیت بزرگ یاد شد، جای سئوال دارد و باید از این افراد پرسید که چطور جابجایی محل تدفین شهدا را برای خود یک پیروزی تلقی می‌کنند.

وی با ابراز تأسف از این برخوردها، تأکید کرد: در فضای وایبری عده‌ای به دنبال مطامع شخصی، حزبی و گروهی خود هستند و برخی مسئولان ما نیز آنها را همراهی می‌کنند و این جای بسی تأسف است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: این می‌تواند برای استان ما یک دغدغه باشد و باید از مسئولان و اعضای شورای تأمین پرسید که مصوبات شورای تأمین چگونه به بیرون و به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند.

وی متذکر شد: شهدا به عنوان میهمان ما جایگاه والایی دارند؛ شهدای گمنام را در اصلی‌ترین میادین دفن کرده و برای آنها یادمان درست می‌کنند و هر مراسم رسمی آنها ابتدا با حضور بر مزار این شهدا آغاز می‌شود، اما متأسفانه در یزد دارالعباده شاهد شرایط خوبی نبودیم.

جوکار عنوان کرد: این شهدا به احتمال زیاد تشییع می‌شوند، اما اگر شرایط مطلوب نباشد، احتمال اینکه به تهران بازگردانده شوند نیز بسیار است و این برای یزد به هیچ وجه خوب نیست.

پیکر مطهر هشت شهید گمنام از روز شنبه وارد استان یزد شده، اما مسئولان استان و اعضای شورای تأمین، با دفن این شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق مخالفت کرده و برای آنها در ضلع شرقی جانمایی کردهاند که این اقدام در استان یزد بسیار بحثبرانگیز شده و حتی زمانی که مسئولان خواسته خود را، خواسته مردم دانستند، مردم عصر روز یکشنبه در میدان امیرچخماق اجتماعی پرشور تشکیل دادند و خواستار دفن شهدا در صحن اصلی میدان امیرچخماق شدند.