کویت از ایران گاز خریداری می‌کند

به گزارشافکارنیوز،منابع آگاه در بخش نفت کویت از گفتگو و نشست‌هایی که از ماه‌های گذشته بین کویت و تهران با هدف احیای طرح صدور گاز ایران به کویت از طریق خطوط لوله‌های دریایی خلیج فارس برگزار شده، خبر دادند.

روزنامه الرای کویت روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت این پرونده در برنامه کاری بین هیئت‌های همراه «شیخ صباح الاحمد الصباح» و مقامات ایرانی در جریان سفر اخیر امیر کویت به تهران و همچنین سفر اخیر «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران به کویت قرار داشته است.

این منابع با بیان اینکه صدور گاز از ایران یکی از جایگزین‌های در دسترس برای وزارت نفت کویت با هدف تامین نیازهای گازی این کشور برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق است، افزود: این کار پس از به بن‌بست رسیدن اقدامات برای انتقال خطوط از قطر به رغم تلاش‌ها برای متقاعد کردن کشورهای معترض صورت گرفت.

روزنامه الرای در ادامه به نقل از منابع آگاه نوشت: مرحله نخست از گفتگوها با طرف ایرانی پیرامون بهای گاز و میزان آن خواهد بود و پس از توافق بر روی این موضوعات، بررسی انتقال گاز از طریق ایران به کویت آغاز می‌شود.

منابع آگاه افزودند: اجرای این طرح آسان است و امکان این وجود دارد که خط لوله از زیر آبهای خلیجفارس و به طول ۲۰۰ کیلومتر که مسافت زیادی هم نیست، کشیده شود؛ عمق دریا در بیشتر مناطق از ۵۰ متر تجاوز نمیکند.