وزیرراه و شهرسازی به طبس سفر می کند

به گزارشافکارنیوز،صادق کلانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از پروژه‌های شاخصی که خواسته تمام مسئولان شهرستان است احداثباند دوم مسیر طبس - یزد حدفاصل میدان دانشگاه آزاد تا پلیس راه در فاز اول است.

وی با تاکید بر اینکه تقاطع مسیر اصفهان، راه‌آهن، امام‌زاده باید به محور اصلی متصل می‌شود، بیان کرد: این محور از نقاط حادثه خیز شهرستان شناخته شده و اجرای آن حدود دو میلیارد تومان در فاز اول نیاز دارد که امیدواریم اعتبار مورد نیاز تخصیص داده شود.

کلانی با بیان اینکه در خصوص راه‌های موجود با هماهنگی‌هایی که انجام گرفته مشکلات در سه محور پیگیر خواهد شد، افزود: تامین اعتبار برای بهسازی و روکش آسفالت مسیر طبس به سمت خوربیابانک و به سمت استان‌های اصفهان و تهران به عنوان یکی از راه‌های شریانی از نیازهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه مسیر طبس به بشرویه نیاز به بهسازی و روکش آسفالت دارد، تصریح کرد: از خواسته مردم است که راه موجود به راه شریانی تبدیل شود تا اعتبار ملی بیشتری به آن تعلق گیرد زیرا اعتبارات تملک و استانی پاسخگوی این مسیر نیست.

رئیس اداره و شهرسازی طبس با اشاره به اینکه مسیر طبس به سمت بیرجند نیز نیازمند بهسازی و روکش آسفالت و تبدیل آبنما به پل دارد، عنوان کرد: هر کدام از این پروژه ها در فاز اول حدود ۱۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی به مطالبات پیمانکاران در حوزه راهسازی شهرستان اشاره کرد و افزود: مطالبات شش پیمانکار فعال در مسیر دیهوک - راور است حدود ۲۸ میلیارد تومان است که اگر این مطالبات پرداخت شود کارگاه‌ها جهت ادامه پروژه این مسیر فعال شوند و این مسیر در اسرع وقت به بهره‌برداری می رسد.

کلانی احداثو آسفالت راه‌های روستایی را از دیگر نیازهای شهرستان در حوزه راه برشمرد و بیان داشت: حدود یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه شهرستان داریم که امیدواریم آسفالت مسیرهای روستایی مورد توجه ویژه وزیر راه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای مسیر طبس به سمت روستای تپهطاق از مسیر شهر عشقآباد که حدود ۲۰۰ کلیلومتر است نیز تقاضای شریانی شدن را داریم.