دیدار لاریجانی با نخست وزیر لبنان

به گزارشافکارنیوز،علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که در ادامه سفر منطقه‌ای خود به لبنان سفر کرده، در دیدار با «سلام تمام» نخست‌وزیر لبنان، ضمن عرض تسلیت در پی کشته شدن تعدادی از مردم لبنان در حادثه سقوط هواپیمای الجزایر خطاب به وی، گفت: خوشبختانه در دوره مسئولیت شما آرامش در لبنان حکم فرماست هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما تدبیر شما در حفظ آرامش کشور تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه فراهم شدن زمینه گفت‌وگوی سیاسی در لبنان برای انتخاب رئیس جمهور یک گام مثبت است، افزود: ایران از این دست اقدامات حمایت می‌کند؛ گفت‌‌وگوها موجب آرامش در لبنان می‌شود.

وی با اشاره به نقش موفق ارتش لبنان در مبارزه با تروریست‌های تکفیری، گفت: ایران از آغاز می‌دانست که حمایت برخی کشورهای منطقه از گروه‌های تروریستی در آینده به معضل بزرگی تبدیل می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی با لبنان است و جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه کمک در زمینه‌های مانند برق نفت و گاز به لبنان می‌باشد.

براساس این گزارش، نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش‌های کشورش برای مبارزه با تروریسم، گفت: قطعاً مبارزه با تروریسم نیاز به تلاش‌های گسترده دارد زیرا گروه‌های تکفیری پایبند به هیچ اصولی نیستند و تنها کشتن را می‌شناسند از طرفی دیگر این گروه‌ها تاکنون چندین بار دست به ربایش مردم زده‌اند به طوری که اخیراً ۲۶ نفر از نظامیان لبنانی را ربوده‌اند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی رقابت در میان جبهه‌النصره و داعش در تندروی‌ها بسیار بالا است و ملت‌های منطقه تنها بهای تروریسم را می‌دهند.

نخست‌وزیر لبنان همچنین گفت: ما پیگیر اخبار مذاکرات هسته ای ایران با غرب هستیم.

وی با بیان اینکه این کشورهای منطقه از کمک‌های ایران استقبال می‌کنند، افزود: ایران تنها متعلق به یک گروه از لبنان نیست بلکه قدرت ایران برای این است که متعلق به تمام گروه هاست.

نخست وزیر ادامه داد: سلام گرم ما را به رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور و ملت ایران برسانید.