بدهی ۷۰ میلیاردی ایرلاین‌ها به مهرآباد

به گزارشافکارنیوز،علی رستمی درباره بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: ‌شرکت‌های هواپیمایی‌ در ازای دریافت خدمات از شرکت فرودگاه‌های کشور، مبالغی را پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: ایرلاین‌ها با توجه به تعداد پروازها و نحوه عملکرد هوایی که دارند از شرکت فرودگاه‌ها خدمات خاصی دریافت می‌کنند که باید بابت آن هزینه‌‌ پرداخت کنند.

رستمی با بیان اینکه ‌بخشی از این بدهی ایرلاین‌ها همچنان به شرکت فرودگاه‌ها باقی مانده است‌، ادامه داد: ‌ شرکت فرودگاه‌های کشور درآمد - هزینه‌ای است و هرچه درآمدهای شرکت بهتر‌ وصول شود، خدمات ما برای مسافران بهتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ‌نگهداری ترمینال‌ها، باند پروازی، تهیه تجهیزات هوانوردی و راداری، توسعه تاکسی‌‌وی‌ها، ساماندهی فرودگاه‌ و ارائه خدمات هوانوردی از جمله وظایفی است که شرکت فرودگاه‌ها از محل همین درآمدها اجرا می‌کند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: ‌ بیشترین درآمد فرودگاه‌ها از محل درآمد ارائه خدمات فرودگاهی و فعالیت ایرلاین‌ها در فرودگاه حاصل می‌شود؛ در حال حاضر ایرلاین‌ها بدهی‌هایی به ما دارند و قطعاً در راستای بهسازی خدمات و ارتقای کیفیت باید بدهی خود را هرچه زودتر پرداخت کنند، البته آنها نیز مشکلاتی دارند، اما چرخش اقتصادی فرودگاه از محل همین درآمدها است.

رستمی اضافه کرد: قطعاً برای وصول این بدهی‌ها تا زمان خاصی می‌توانیم صبر کنیم و بعد از آن از طریق مراجع قانونی برای وصول مطالبات اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه مهرآباد متفاوت است، بیان کرد: رقمی که ایرلاین‌ها به فرودگاه مهرآباد بدهی دارند، بیش از ۷۰ میلیارد تومان است و ۳ شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آسمان در شمار بدهکارترین شرکت‌ها هستند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره تخفیف تعرفههای فرودگاهی توضیح داد: درصد تخفیف تعرفهها در هر فرودگاه متفاوت است.