نوشاد در باشگاه صدتایی های جهان

به گزارش افکارنیوز، فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ ژانویه ۲۰۱۵ را منتشر کرد که در این رده‌بندی چینی‌ها همچنان در صدر جدول قرار دارند.

شوشین، مالونگ، فان ژندونگ، ژانگ جیک اعضاء تیم ملی چین همچنان رده‌های اول تا چهارم رده‌بندی را در اختیار دارند. میزتونی ژاپنی، اوتچاروف آلمانی، وانگ هائو چینی، چیوانگ تایوانی، تیموبول آلمانی و فریتاس پرتغالی در رده‌های پنجم تا دهم جای دارند.

رده‌بندی بازیکنان ایران تحت تأثیر حضور ۴ بازیکن کشورمان در فنلاند و خروج بازیکنان کشورهای دیگر از رنکینگ جهان قرار گرفت. نوشاد عالمیان نفر اول ایران در این رده‌بندی مجدداً به جایگاه ۲ ماه گذشته خود بازگشت. او در فنلاند صاحب ۱۰ برد و ۲ باخت شد تا با ۱۳ پله صعود در مکان ۹۲ قرار بگیرد.

نیما عالمیان که بعد از مسابقات جهانی ژاپن جایگاه دوم رنکینگ ایران را از دست داده بود در فنلاند با ۸ برد و ۴ شکست و کسب ۵۰ امتیاز در مکان ۱۸۹ قرار گرفت و به رده دوم بازیکنان ایران صعود کرد.

افشین نوروزی دیگر نماینده ایران در مسابقات فنلاند با ۵ پیروزی و ۳ شکست و کسب یک امتیاز با ۲۰ پله صعود در مکان ۱۹۱ قرار گرفت.

پوریا عمرانی نیز با ۵ برد و ۶ باخت با از دست دادن ۹ امتیاز در رتبه ۴۰۵ ایستاد و در رده پنجم بازیکنان ایران قرار گرفت. رده چهارم در اختیار میعاد لطفی است که با حضوری خوب در رقابت‌های تورجهانی روسیه تا این رده صعود کرده است. لطفی در رنکینگ ژانویه ۲۰۱۵ با ۳۰ پله صعود در مکان ۳۷۴ جهان ایستاد.

در بخش بانوان هر سه بازیکن صدرنشین ایران به دلیل عدم حضور در رقابتهای بینالمللی بدون رده هستند. ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و مریم صامت هم اکنون رتبههای اول تا سوم ایران در رنکینگ جهان را در اختیار دارند. یاسمن یراقچی دیگر نماینده کشورمان با رتبه ۵۲۷ در مکان چهارم ورزشکاران ایران قرار دارد.