طیب‌نیا: شاخص بورس به کف رسید

به گزارشافکارنیوز،علی طیب‌نیا در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت فعلی بازار سرمایه اظهار داشت: معتقدیم در حال حاضر قیمت و شاخص‌ها در بورس در کف‌ هستند و عوامل واقعی از این کاهش‌ها دفاع نمی‌کند.

وی افزود: بعید است شاهد کاهش بیشتر در نوسانات بازار سرمایه باشیم هرچند برداشت ما این است که با توجه به اینکه برخی منابع با محدودیت و مشکلات مواجه‌اند باید به کمک آنها برویم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه فکر می‌کنم که بورس و بازار سرمایه به ثبات برسد، گفت: الان دولت عزم جدی دارد که از بازار سرمایه حمایت کند و مسائل و مشکلات را حل و فصل کند.

طیب‌نیا درباره همایش اقتصاد ایران نیز گفت: مسئولان اقتصادی دولت عموما از دانشگاه و محیط‌های اقتصادی هستند و ارتباط دولت با محیط دانشگاه مناسب بوده است. نمونه آن هم رابطه دولت طی یک سال و نیم اخیر با دانشگاهیان و کارشناسان اقتصادی و بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه عمده مشکلات و مسائل مربوط به اقتصاد ایران شناسایی شده است، تصریح کرد: همین مورد کمک می‌کند اقتصاد مبتنی بر دانش و تجربه کارشناسان باشد و امیدواریم با همین همفکری و حمایت مردم دولت از شرایط خطیر اقتصادی در آینده نزدیک خارج شود.

وی در مورد تحرک در اقتصاد ایران هم گفت: ما به دنبال پیدا کردن راه‌حل‌های خروج از شرایط رکود و تورم هستیم اما با توجه به کمبود منابع ارزی آثار و نتایج ناشی از کاهش قیمت نفت مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین آثار این موضوع بر روی پرداخت خارجی و بودجه نیز در دولت مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: راهحلهایی برای مدیریت این منابع پیشبینی شده است؛ وضع موجود به عنوان فرصتی برای اقتصادایران است چرا که اقتصاد مقاومتی به کاهش ریسکپذیری در مقابل درآمدهای نفتی تاکید دارد و تصمیم ما در عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری در اقتصاد مقاومتی در این راستا جدی میشود.