ترس از نیمکت نشینی مرد سرخ پوش را راهی آمریکا کرد

به گزارش افکارنیوز، استیون جرارد گفت که چرا حاضر نشده قراردادش را با این تیم تمدید کند و می‌خواهد در پایان فصل از قرمزپوشان مرسی‌ساید جدا شود. جرارد اعتراف کرد نگرانی‌اش از اینکه به بازیکنی نیمکت‌نشین تبدیل شود، او را از ماندن در آنفیلد منصرف کرده است، چرا که کم شدن زمان حضورش در ترکیب اصلی تیم برای او سخت‌ است.

جرارد که در ماه اکتبر پیشنهاد لیورپولی‌ها را برای تمدید قراردادش نپذیرفت و قرار است در پایان فصل به MLS برود، گفت: همان گپ کلیدی که در گذشته‌ای نه چندان دور با سرمربی تیم داشتم باعثشد این تصمیم را بگیرم. او مرا نشاند تا بگوید وقت آن است که بازی‌هایم را برای خود و تیم مدیریت کنم. من آنقدر درک دارم که بفهمم تصمیم راجرز به نفع همه اعضای تیم است اما برای کسی که مدت‌هاست بازیکن ترکیب اصلی بوده، تحمل چنین چیزی سخت است.

کاپیتان ۳۴ ساله قرمزپوشان مرسی‌ساید ادامه داد: من خواسته راجرز را قبول کردم و باز هم با تمام توان برای لیورپول بازی خواهم کرد، چه در ترکیب اصلی باشم چه بازیکن تعویضی اما واقعیت این است که آن گفت‌وگو با راجرز بود که مرا مجاب کرد این تصمیم را بگیرم. واقعیت این است که من تابستان سال آینده ۳۵ ساله خواهم شد و مدت‌هاست که در لیورپول بازی می‌کنم. از هشت سالگی در این تیم تمرین کرده‌ام و همیشه می‌دانستم که سرانجام یک روز به پایان راه می‌رسم و مجبورم یک تصمیم احساسی بگیرم. این تصمیم حالا گرفته شده است.

جرارد تأکید کرد از تصمیم راجرز در مورد او کاملاً حرفه‌‌ای بوده و اصلاً از دست مربی ایرلندی خود ناراحت. او گفت رفتن‌‌اش از آنفیلد هم انتقام‌گیری از راجرز نیست.

او تصریح کرد: می‌دانستم که سرانجام یک روز وقتش فرا خواهد رسید. من هم آدم هستم، نه ربات. من دیگر ۲۴ ساله نیستم هرچند ای کاش که در ۲۴ سالگی با برندان آشنا شده بودم، چون فکر می‌کنم اگر در این سن با او کارمان را شروع کرده بودیم اکنون اینجا داشتیم درباره جام‌های زیادی که من و او در کنار هم کسب کردیم، حرف می‌زدیم. حقیقت این است که برندان زمانی به لیورپول آمد که من ۳۲ ساله بودم و حسرت می‌خورم که چرا رابطه من و راجرز از ۱۰ سال پیش آغاز نشده بود. من می‌دانستم که یک روز این مکالمه میان میان و راجرز صورت خواهد گرفت هرچند که گپ تلخی بود و یک لحظه مهم را رقم زد.

جرارد درباره اخباری که از حضور او در MLS‌ حکایت دارند هم خاطرنشان کرد: ۲۴ ساعت گذشته برای من و خانواده‌ام ۲۴ ساعت احساسی بوده است اما هنوز شش ماه دیگر مانده است و من هنوز زمان زیادی دارم تا شانس خود را برای کسب موفقیت‌های دیگر امتحان کنم. به همین دلیل من می‌خواهم تمام تمرکز خود را روی بازی‌های پیش روی تیم تا پایان فصل قرار دهم. برای ابراز احساسات در پایان فصل به اندازه کافی زمان خواهد بود. گفتن این این خبر به فرزندانم هم سخت بود. فضای خانه ما جوی احساسی و سنگین پیدا کرده است اما همه ما می‌دانیم که این سفر برای من و خانواده‌ام فرصتی عالی خواهد بود.

جرارد در پاسخ به این سؤال که آیا امکان دارد که او روزی به آنفیلد برگردد، اظهار داشت: فقط زمانی برمیگردم تا به باشگاه خدمت کنم که احساس کنم کمکی از دستم برمیآید. هر اتفاقی که در آینده رخ دهد فرقی نمیکند چون من همیشه طرفدار لیورپول خواهم بود اما من فقط به خاطر اینکه استیون جرارد بودهام و باید در لیورپول باشم به این تیم بازنخواهم گشت.