بهترین های سال ۲۰۱۴ را بشناسید

به گزارش افکارنیوز، در انتخاب پر افتخارترین‌ ورزشکاران‌ سال ۲۰۱۴ ملاک‌های متعددی‌ از جمله رکوردهایی‌ که به ثبت رسانده‌اند، عناوین جهانی که کسب کرده و همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در صدر اخبار در نظر گرفته شده است.

۱۰ورزشکار پر افتخار سال ۲۰۱۴ عبارتند از:
۱ - کریستیانو‌ رونالدو(فوتبال):
ملی پوش پرتغالی رئال‌مادرید‌ در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ به رکورد بیشترین گل زده در رقابت‌های چمپیونزلیگ‌ رسید ۱۷ گلی که رونالدو‌ برای رئال‌مادرید به ثمر رساند این تیم اسپانیایی را به دهمین عنوان قهرمانی در چمپیو‌نزلیگ‌ رساند.

۲ - لیونل مسی(فوتبال):
مهاجم آرژانتینی‌ بارسلونا به دو رکورد پر افتخار در سال گذشته رسید او به عنوان گلزن‌ترین مهاجم تاریخ لالیگا با ۲۵۳ گل و تاریخ‌ رقابت‌های چمپیونزلیگ‌ با ۷۴ گل معرفی شد، او همچنین همراه با تیم ملی آرژانتین به نایب قهرمانی بازی‌های جام جهانی‌ ۲۰۱۴ رسید.

۳ - نواک جوکوویچ(تنیس):
تنیسور صربستانی برای سومین مرتبه مرد شماره یک تنیس جهان انتخاب شد او در سال گذشته چهار قهرمانی در رقابت‌های مسترز را به نام خود ثبت کرد.

۴ - کاتینکا‌ هانسرو(شنا):
شناگر زن اهل مجارستان از سوی فدراسیون جهانی شنا - فیفا، به عنوان برترین شناگر زن در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد او فقط در یک سال گذشته ۵ رکورد جهانی را جا به جا کرد و به ۵۱ مدال طلا در مسابقات رسمی دست یافت.

۵ - رینود لاوینلی(پرش با نیزه):
ورزشکار فرانسوی در سال ۲۰۱۴ به عنوان برترین دو و میدانی کار از سوی فدراسیون جهانی انتخاب شد. او رکورد جهانی جدید پرش ۶ متر و ۱۶ سانتیمتر با نیزه را به نام خود ثبت کرد.

۶ - ویکتورآن(اسکیت سرعت):
هر چند ویکتور آن متولد کشور کره جنوبی است. اما تغییر ملیت داده و با نام کشور روسیه در بازی‌های زمستانی سوچی شرکت کرد. او در این بازی‌ها ۶ مدال طلا برای روسیه کسب کرده و رکورد اسکیت سرعت مردان در بخش‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ متر را هم ارتقاء داد.

۷ - لوئیز همیلتون(فرمول یک):
راننده انگلیسی همراه با تیم مک لارن به ۱۱ عنوان قهرمانی در مسابقات گراندپری فرمول یک رسید و برای دومین سال عنوان قهرمان جهان فرمول یک را به خود اختصاص داد.

۸ - کوهای اوچیمورا(ژیمناستیک):
ژیمناستیک ژاپنی به پنجمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات جهانی دست یافت که تاکنون توسط هیچ ژیمناست دیگری تکرار نشده است.

۹ - دینگ جونهای(بیلیارد):
این ورزشکار چینی نخستین بازیکن آسیایی است که در رشته بیلیارد به صدر رنکینگ جهانی دست می‌یابد. او قهرمان مسابقات مسترز آلمان و رقابت‌های آزاد چین است.

۱۰ - والری آدامز(دو و میدانی):
ورزشکار نیوزیلندی از سوی فدراسیون جهانی دو و میدانی به عنوان برترین دونده زن جهان در سال ۲۰۱۴ برگزیده شد. آدامز در مسابقات جهانی داخل سالن و رقابت‌های مشترک المنافع به عنوان قهرمانی رسید و در لیگ دایاموند(الماس) هم تمامی ۷ مدال طلای ماده‌های مختلف را به خود اختصاص داد.