تمام تیم تمام قد پشت کی روش

به گزارش افکارنیوز، دیری نمی‌پاید که سربازان کروش در چمن سبز ورزشگاه شهر ملبورن، وارد یک جنگ سخت می‌شوند. جو تیم‌ملی در آستانه این بازی خوب است و «احترام» حرف اول را می‌زند.

احترام در تیم‌ملی
بازیکنان جوان و بزرگ تیم فوق‌‌العاده به هم احترام می‌گذارند. بازیکنان جوان حتی موقع سوار یا پیاده شدن از اتوبوس احترام بزرگترها را نگه می‌دارند. بازیکنان باتجربه تیم مثل نکونام، شجاعی و تیموریان هم احترام زیادی به جوان‌ها می‌گذارند و رابطه بسیار نزدیکی با آنها دارند.

وقتی آشپز در تمرین نیست!
نسبت به دو جام ملت‌های قبلی، این بار در تیم‌ملی همه چیز سرجای خودش است. اگر قبلاً حتی «آشپز» تیم‌ملی در تمرین حاضر می‌شد و پشت دروازه با بازیکنان تمرین می‌کرد، امروز چنین اتفاق‌هایی نمی‌افتد. از نظر بازیکنانی که در دو دوره قبل جام ملت‌ها بودند، این بار همه چیز عالی است و در لابی هتل هم آدم اضافه‌ای دیده نمی‌شود. همه چیز نظم و انضباط دارد و اتوبوس تیم‌ملی حتی با یک دقیقه تأخیر هم حرکت نکرده است.

کروش در نقش پدر
کارلوس کروش در اردوی تیم‌ملی نقش یک پدر را بازی می‌کند و اغلب بازیکنان تیم‌ملی می‌گویند: «او مثل پدرمان است.» هرچند کارلوس مربی فوق‌‌العاده سختگیری است و بازیکنان از او حساب می‌برند اما در عین حال رابطه عاطفی قوی‌ای بین‌شان وجود دارد. رامین رضاییان مدافع جوان تیم‌ملی می‌گوید: «بازیکنان حاضرند به خاطر او جان‌شان را بدهند.» کاری که کروش برای رفیعی و پولادی کرد، هنوز در ذهن اغلب ملی‌پوش‌ها هست.

بازیکنان پشت کروش
همه واقعیت را فهمیده‌اند؛ اگر تیم‌ملی به نیمه‌نهایی نرود، کروش را برمی‌دارند. این روزها در اردوی تیم‌ملی، خیلی‌ها چنین بحثی می‌کنند. فضا دقیقاً مثل جام‌جهانی‌ شده. در برزیل کفاشیان همه جوره نشان می‌داد کروش را بعد از جام نمی‌خواهد. بعد از بازی بوسنی بود که بازیکنان همه جوره پشت کروش ایستادند و سرانجام فدراسیون هم قراردادش را تمدید کرد. این بار هم همین فضا به وجود آمده. بازیکنان تیم‌ملی می‌گویند: «حاضریم سرمان را بدهیم و کروش بماند.» بازیکنان رابطه عاطفی محکمی با کروش دارند، به ویژه جوان‌هایی که تازه آمده‌اند. خوشحالی مردم و همین‌طور ماندن کروش، بهانه‌ای شده تا بازیکنان هم‌قسم شوند در زمین همه کار بکنند. در آستانه بازی بحرین این انگیزه بالا باعثشده همه برد مقابل این تیم را از همین حالا ترسیم کنند.

تشکر کروش از مردم سیدنی
به قول ایرانی‌ها خیلی ممنون، مرسی
كارلوس كروش سرمربي تيم ملي كشورمان در آخرين روز تمرينات تيم ملي در وارينگاه سيدني در پيامي تصويري از مهماننوازي مردم اين منطقه تشكر كرد. كروش خطاب به مردم وارينگاه گفت: همه شما مهربان و حامي ما بوديد و در قلب ما خواهيد ماند و از اين بابت از شما متشكريم و به قول ايرانيها خيلي ممنون، مرسي. اميدوارم روزي به اينجا برگرديم و روزي در ايران ميزبان تيم ملي استراليا باشيم. باز هم به خاطر مهماننوازي عالي شما متشكرم.