واکنش عطاءالله مهاجرانی به پیشنهاد رفراندوم

به گزارش افکارنیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به اوضاع جولان و قانون الحاق بلندی های جولان به دیگر مناطق اشغالی تشکیل جلسه داد ولی این جلسه بدون نتیجه خاتمه یافت.

آیت الله منتظری در آستانه هفته وحدت: حکومت های منطقه خوب است از سرنوشت شاه معدوم آموخته باشند که فشار و خفقان و سرکوبی مردم ما با وجود حمایت و تلاش ابرقدرت ها پایانی جز هلاکت و سقوط ندارد.

رئیس دیوان عالی کشور: در جمهوری اسلامی ایران کسی را به صرف عقیده و مذهب محاکمه نمی کنند و ۸ تن از بهائیان عضو شبکه مخفی و جاسوسی محفل ملی بهائیان به جرم جاسوسی و اقدام به نفع اجانب و علیه نظام جمهوری اسلامی محاکمه و اعدام شده اند.

آیت الله علامه سید محمد حسین فضل الله یکی از علمای برجسته لبنان: انقلاب اسلامی ایران پایگاه جهانی دولت بزرگ اسلام است.

یکی از اعضای شورای روحانیت اهل تسنن ارومیه که از مدرسین مدرسه علوم دینی شلتوت دو شب پیش به وسیله افراد مزدور حزب منحله دمکرات ترور شد و به شهادت رسید.

عطاء الله مهاجرانی در مقاله ای که روزنامه اطلاعات امروز آن را منتشر کرد نوشت: منافقین فرزندان نهضت آزادی هستند.

بازرگان امروزه آخرین تقلای یک جنازه سیاسی است که روحش در پاریس دیوانه و آواره است مرگ بر بازرگان شعار توده ای ها نیست و الا به قول مجید انصاری این مملکت سی میلیون توده ای دارد.

نهضت آزادی نردبانی شده بود برای منیت بنی صدر که بنی صدر بر بام رفراندوم برود و عاقبت زین نردبان افتادنیست.

نهضت آزادی و بازرگان توجیه گر ترور و تخریب و قتل عام عزیزان مردمند و نیز اهرمی هستند که آمریکا بدانان دل بسته مردم خوب می دانند که آزموده را آزمودن خطا است.

جلسه بدون نتیجه شورای امنیت برای مجازات اسرائیل!


شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به اوضاع جولان و قانون الحاق بلندی های جولان به دیگر مناطق اشغالی تشکیل جلسه داد ولی این جلسه بدون نتیجه خاتمه یافت. در همین حال خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل گزارش داد نماینده سوریه در این سازمان دیروز از شورای امنیت خواست از حمایت اسرائیل دست برداشته و علیه مهاجم مجازات های اجباری شامل قطع روابط تجاری و دیپلماتیک و متوقف ساختن کمک نظامی مقرر دارد.

نماینده سوریه گفت: در صورتی که شورا از مسئولیت های خود شانه خالی کند سوریه حق خواهد داشت برای اصلاح وضع ماده ۵۱ منشور سازمان ملل را که حق مشروع دفاع را برای کشورهای عضو به هنگام تهاجم شناخته است عنوان کند. نماینده سوریه گفت: اقدام اسرائیل نه تنها نقض شدید حقوق بین المللی است بلکه لغو آتش بسی است که در سال ۱۹۷۴ مسیحی برقرار شد زیرا الحاق و ضمیمه کردن خود یک عمل جنگی است.

نماینده رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسرائیل با الحاق جولان می تواند گفت و گوهای صلح را بدون قید و شرط با سوریه و دیگر همسایگان پی بگیرد!(۱)

در این رابطه معمر قذافی رهبر لیبی نیز روز سه شنبه خواستار ایجاد یک دولت متحد عرب متشکل از لیبی و سوریه و الجزایر شد و گفت: جهان عرب باید اسرائیل را نابود کند یا این که خود با تسلیح هسته ای کشور یهود نابود شود!(۲) ابوایاذ یکی از رهبران فلسطین نیز با تائید سخنان قذافی خواستار آن شد که سوریه ارتفاعات جولان را برای عملیات چریکی علیه اسرائیل باز کند.(۳)

حکومت های منطقه راهی جز سقوط یا بازگشت به ملت ندارند


آیت الله منتظری در آستانه هفته وحدت با انتشار پیامی نظرات خود را در باره موضوعات روز داخلی و خارجی بیان کرد. وی در بخشی از این پیام با اشاره به توطئه های آمریکا و دیگر قدرت های استعماری تاکید کرد: اگر کمک های نظامی و اقتصادی که تاکنون از طرف رژیم های مرتجع منطقه به رژیم رو به زوال صدام شده است صرف کشور های مترقی در حال جنگ با اسرائیل می شد به طور قطع تاکنون اثری از فتنه جهانی اسرائیل باقی نمانده بود و ملت آواره فلسطین خانه به خانه و کاشانه خود بازگشته بودند.

وی ادامه داد: حکومت های منطقه راهی جز سقوط و یا برگشت به اسلام و پیوند با مردم خود ندارند. آن ها خوب است از سرنوشت شاه معدوم آموخته باشند که فشار و خفقان و سرکوبی مردم ما با وجود حمایت و تلاش ابرقدرت ها پایانی جز هلاکت و سقوط ندارد.(۴)

در ایران کسی به خاطر عقیده و مذهب محاکمه نمی شود

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در جمهوری اسلامی ایران کسی را به صرف عقیده و مذهب محاکمه نمی کنند و ۸ تن از بهائیان عضو شبکه مخفی و جاسوسی محفل ملی بهائیان به جرم جاسوسی و اقدام به نفع اجانب و علیه نظام جمهوری اسلامی محاکمه و اعدام شده اند.(۵)

انقلاب اسلامی ایران پایگاه جهانی دولت بزرگ اسلامی است


آیت الله علامه سید محمد حسین فضل الله یکی از علمای برجسته لبنان که برای شرکت در مراسم هفته وحدت به ایران آمده است در گفت و گویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران پایگاه جهانی دولت بزرگ اسلام است.(۶)

شهادت روحانی اهل سنت توسط حزب منحله دمکرات


یکی از اعضای شورای روحانیت اهل تسنن ارومیه که از مدرسین مدرسه علوم دینی شلتوت وابسته به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بود دو شب پیش به وسیله افراد مزدور حزب منحله دمکرات ترور شد و به شهادت رسید.

ستاد خبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه ضمن تائید این خبر اعلام کرد: این روحانی ملا احمد جمعه خانی افغانی نام داشت و در منطقه انزل و روستای کهریز به تبلیغات اسلامی مشغول بود که شبانه بین ساعت ۲۴ و یک بامداد در اطراف روستای کهریز توسط ضد انقلاب به شهادت رسید.

گفتنی است شهید ملا احمد جمعه خانی از روحانیون پناهنده افغانی بود که یک سال پیش به ایران پناهنده شده بود و قاتلین ایشان آن شهید را شب، هنگام مراجعه به منزل ربوده و وی را در باغ های اطراف روستای کهریز به شهادت رساندند.(۷)

مهاجرانی: منافقین فرزندان نهضت آزادی هستند


عطاء الله مهاجرانی در مقاله ای که روزنامه اطلاعات امروز آن را منتشر کرد نوشت: منافقین فرزندان نهضت آزادی هستند. در بخشی از مقاله مهاجرانی با اشاره به این که عده ای می گویند نباید به مرده چوب زد آمده است: اگر عده ای بخواهند مرده را روی دست ببرند و مرده باورش بیاید که نمرده و در موضع ارشاد و حقانیت نشسته و لزوما زندگان را گول و گیج پنداشت بایستی چوبش زد و چنین بود که از چوب زدن جنازه های سیاسی گریزی نبود.

وی ادامه داد: چند وقت پیش که به کردستان رفته بودم از کرمانشاه تا سنندج و تا سقز و بانه وقتی با برادران سپاه و جهاد صحبت می کردم وقتی سخن به بازرگان و تبعاتش می رسید بچه ها آتش می گرفتند، «آخر تو ببین استاندار توده ای فرستادند، بعدا هم سنندج را دادند دست گروه های محارب، به پاسداران هم گفتند بروید بیرون، بچه ها بعدا مجبور شدند دوباره وجب به وجب خاک را با خون بگیرند، چه بچه های خوبی که شهید شدند …»

مهاجرانی در ادامه با اشاره به تبلیغات رسانه ای غرب مبنی بر شرقی نشان دادن انقلاب مقاصد این تبلیغات غرب را این گونه برشمرده است؛

اساسا اسلام نمی تواند به عنوان یک مکتب و یک تفکر زائیده حرکت و انقلاب باشد و به عنوان یک اهرم در اضمحلال دولت های وابسته به کار رود.

- مخدوش نمودن رهبری امام و جامعیت آن.
- شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی واقعیت ندارد، جمهوری اسلامی شرقی است و جدای از سیطره غرب و شرق نمی توان به موجودیت سیاسی خود ادامه داد.
- ناامید ساختن حرکت های اسلامی در جهان و در منطقه که اسلام را به عنوان ایدئولوژی انقلاب انتخاب کرده اند و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان اسوه آرمان خود.
- حضور نظامی گسترده در منطقه و شدت بخشیدن به وابستگی نظامی دولت های منطقه
- تشدید مخالفت کشورهای اسلامی به ویژه دول ساحل جنوبی خلیج فارس نسبت به انقلاب اسلامی ایران.

مشروعیت بخشیدن به رژیم عراق در جنگ تجاوزکارانه اش علیه ایران.


مهاجرانی در انتقاد از ابراهیم یزدی از سران نهضت آزادی نیز گفت: آقای یزدی مگر نه این که خود شما بودید که برای اولین بار توده ای ها را به وزارت خارجه دعوت کردید و در تبیین خط مشی سیاست خارجی جمهوری اسلامی از آنان کسب نظر نمودید و برای اولین بار عملا حزب توده را در صحنه سیاسی کشور به رسمیت شناختید.

شعار مرگ بر بازرگان شعار سی میلیون ایرانی


مهاجرانی درباره شعار مرگ بر بازرگان نیز گفت: امروزه در مسجد و مدرسه در کوچه و بازار در عزا و عروسی شعار مرگ بر بازرگان شنیده می شود و بازرگان امروزه آخرین تقلای یک جنازه سیاسی است که روحش در پاریس دیوانه و آواره است مرگ بر بازرگان شعار توده ای ها نیست و الا به قول مجید انصاری این مملکت سی میلیون توده ای دارد؟.

وی افزود: بختک توده مشکل نهضت آزادی را حل نمی کند مشکل نهضت آزادی مشکل خرلنگی است که عقب قافله مانده و مدعی قافله سالاری است مشکل آن ها از دست دادن مواضع قدرت است که شیرینی اش زیر دندانشان مانده.

رفراندوم نردبانی برای منیت رئیس جمهور وقت!


مهاجرانی در ادامه به تقاضای رئیس جمهور وقت برای رفراندوم اشاره کرده و این تقاضا را نردبانی خواند که افتادنیست و ادامه داد: نهضت آزادی نردبانی شده بود برای منیت بنی صدر که بنی صدر بر بام رفراندوم برود و عاقبت زین نردبان افتادنیست، پیروزی را بسی نزدیک می دیدند خودشان را در پشت میز وزارت و صدارت احساس می کردند کارشناس همایونی گفته بود اینک می خواهیم بودجه خیلی خراب نشود آخر تا سال دیگر دست خودمان است و ایشان هم با همان انا لله معروفشان مرحوم شد.

وی ادامه داد: در بحبوحه طرح رفراندوم توسط بنی صدر نهضت آزادی رفراندوم را تئوریزه کرد بیانیه کی برود؟ را انتشار داد رفتن را حتمی دانست، منتها رفتن یکی را و آن هم مجلس!

مهاجرانی به ارتباط نهضت آزادی با منافقین نیز پرداخته و نوشت: مجاهدین میوه ای هستند که بر ریشه نهضت آزادی روئیده و

سرانجام گوهر به بار آورد همان میوه تلخ بار آورد


وی در پایان نوشت: نهضت آزادی و بازرگان توجیه گر ترور و تخریب و قتل عام عزیزان مردمند و نیز اهرمی هستند که آمریکا بدانان دل بسته مردم خوب می دانند که آزموده را آزمودن خطا است …در چنین هنگامه ای توجیه گناه صغیره آقای بازرگان که با زن اجنبی دست داده چه محلی از اعراب می تواند داشته باشد؟!(۸)

پی نوشت:

۱ - اطلاعات، ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۲۰
۲ - جمهوری اسلامی، ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۳
۳ - کیهان، ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۱۶
۴ - کیهان، ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۱۴
۵ - اطلاعات، ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۲
۶ - اطلاعات، ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۲
۷ - اطلاعات ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۴
۸ - اطلاعات، ۱۷ دی ۱۳۶۰، صفحه ۶، سال ها بعد عطاءالله مهاجرانی معاون پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور وقت هاشمی رفسنجانی با وجود آگاهی از موضع امام خمینی مبنی بر عدم صلاحیت نهضت آزادی در کارهای دولتی و قانون گذاری، در تاریخ ۱۶ آذر ۷۴ بر شرکت نهضت آزادی در انتخابات مجلس تأکید کرد تا نشان دهد سیاست واقعا برای شاگردان مکتب ماکیاولی پدر و مادر ندارد! کسی که دست دادن بازرگان با یک زن را گناه صغیره ای می دانست که نباید از آن گذشت خود سال ها بعد با زنان زیادی دم خور شد.

پرداختن به این همه شاید تجسس در احوال انسان ها باشد ولی چه باید کرد کسانی که تا دیروز ذره بین در زندگی مردم گذاشته و در نقد مخالفان رحم و مروت به خرج نمی دادند روزگاری دیگر با همان دشمنان خونی نرد عشق باختند و ای کاش تناقض در گفتار و کردار افراد تا این اندازه نبود . کسانی که روزی رفراندوم را نردبان منیت رئیس جمهور وقت می دانستند روزگاری دیگر خود پیشنهاد دهنده رفراندوم برای عبور از جمهوری اسلامی و رسیدن به قدرتی موهوم و خیالی شدند . دوره اصلاحات را با پیشنهاد رفراندوم و شعار رفراندوم رفراندوم این است شعار مردم می شناسند و کسانی که پیشنهاد دهنده رفراندوم در دهه ۷۰ بودند در دهه ۶۰ آن را نردبان منیت می دانستند و تاریخ از این درس ها بسیار دارد ...سخنان مهاجرانی و تناقض های نهفته و آشکار آن با حال وی عیان تر از آن است که سخن به درازا بکشد و به این مختصر کفایت کرده و می گذاریم و می گذریم .