مفهوم بازی جوانمردانه از بین رفته است

به گزارشافکارنیوز، امیر عابدینی درباره اظهارات امیررضا خادم مبنی بر کمک حمیدرضا سیاسی مدیرعامل پرسپولیس به استقلال و اینکه باشگاه پرسپولیس آماده واگذاری به بخش خصوصی است، اظهار داشت: سیاسی نقشی در واگذاری باشگاه پرسپولیس ندارد. اگر هیئت مدیره باشگاه صورت حساب‌های مالی را امضا و حسابرس بر اساس اسناد واقعی به حساب‌های مالی رسیدگی کرده باشد، آن را به وزارت اقتصاد و دارایی می‌دهند.

وی ادامه داد: از قبل هم مشخص شده بود که سیاسی به استقلال کمک کرده است. اینکه فردی بیرون از پرسپولیس باشد و بخواهد به استقلال کمک کند، ایرادی ندارد و افرادی چون حسین هدایتی به تیم ملی و پرسپولیس و انصاری به استقلال کمک کرده‌اند اما اینکه فردی به عنوان مدیرعامل پرسپولیس به استقلال کمک کرده باشد، مفهوم «فیرپلی» را از بین می‌برد. حتی در قوانین فیفا اشاره شده که فرد در تیم رقیب نمی‌تواند به عنوان مشاور هم فعالیت داشته باشد. متاسفانه آقایان این قوانین را نمی‌دانستند.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در مورد اینکه منصور پورحیدری مدعی شده که کفاشیان همسر او، فریده شجاعی را مدت یک‌سال تحت فشار گذاشته بود تا از سمت نائب رئیسی فدراسیون فوتبال استعفا دهد، گفت: همه می‌دانند که اخلاق کفاشیان حسنه است و اگر این کار را انجام داده به دلیل فشاری بود که به او آورده بودند. خانم شجاعی مورد احترام است و دوست داشتیم بماند اما فشار زیادی از بالا وجود داشت تا از سمتش کنار برود. این فشار از جاهای مختلف بود.

عابدینی در مورد اینکه گفته می‌شود جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خواستار حفظ مهدی محمدنبی در سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال شده‌اند، تصریح کرد: در بررسی‌هایی که از نبی داشتیم، به مورد خلافی نرسیدیم. تحقیق و تفحص هم به جایی نرسید و موضوعی برای ثابت کردن تخلفات نبی وجود نداشت. بنابراین نبی مشکلی ندارد که بخواهد برود. اعتقاد من این است که اگر نبی بماند به سود فوتبال ایران خواهد بود.

وی با اشاره به بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌های آسیا افزود: تیم ملی کار سختی در این رقابت‌ها دارد و امیدوارم با انضباط کاری نتایج خوبی کسب کنیم، هر چند باید مراقب تیم خطرناک قطر بود.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره انتقادات کارلوس کی‌روش از تدارکات کم ایران برای این رقابت‌ها تصریح کرد: کی‌روش بهانه‌گیر خوبی است و همیشه عادت دارد که توپ را در میدان دیگری بیندازد. تاکنون هر موردی که کی‌روش گفته، مسئولان به آن گوش داده‌اند. مگر اردوهای بی‌معنی آفریقای جنوبی و پرتغال نبود که به حرف او گوش دادند؟ خودمان باعثشدیم که کی‌روش این گونه بهانه بیاورد. اگر مدیریت داشتیم، الان کی‌روش از ما طلبکار نبود.

عابدینی در مورد اینکه گودرزی وزیر ورزش و جوانان عنوان کرده که استعفای علی کفاشیان مورد بررسی قرار میگیرد، گفت: کفاشیان استعفایی نداده که بخواهند بررسی کنند. برای برکناری کفاشیان، باید از مجمع فدراسیون درخواست داده شود. وزیر هم بخواهد، این کار صورت میگیرد.