کاری کردیم که دنیا بازی‌های‌مان را تماشا کند

به گزارش افکارنیوز، اشکان دژاگه به تمجید از کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران پرداخته و باقی ماندن او در نیمکت تیم پس از جام جهانی ۲۰۱۴ را اتفاقی بسیار مهم و به سود تیم ملی دانسته است.

هافبک تیم العربی قطر که به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا شناخته می‌شود، در ملبورن به خبرگزاری رویترز گفت: اینکه قرارداد کی‌روش تمدید شد بسیار مهم بود اما نه فقط برای ما بلکه برای کل کشور و برای بازیکنان جوان چون او واقعاً مربی خوبی است و به نظر من می‌تواند کمک فراوانی به تیم ما کند.

دژاگه ادامه داد: کاری کردیم که تمام دنیا در جام جهانی بازی‌‌های‌مان را تماشا کند و روحیه کار گروهی‌مان خوب است. کارلوس می‌داند چه کاری می‌خواهد انجام دهد. او با تیم‌های بزرگ و ستارگان زیادی کار کرده است. به همین دلیل من افتخار می‌کنم که زیر نظر او بازی و فکر می‌کنم که بازیکنان دیگر هم چنین طرز تفکری دارند. به نظر من، می‌توانیم چیزهای فراوانی از کی‌روش بیاموزیم و این روند ادامه داشته باشد.

کم تعداد بودن بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی ایران جهت کسب آمادگی حضور در جام ملت‌های آسیا یکی از چیزهایی بوده که کی‌روش از بابت آن ابراز نارضایتی کرده است. کی‌روش ۶۱ ساله که تیمش در گروه C جام ملت‌هایی آسیا باید به مصاف بحرین، امارات و قطر برود، تاکنون تنها در دو بازی تدارکاتی برابر کره جنوبی و عراق این فرصت را داشته که به طور کامل شرایط تیمش را ارزیابی کند و این در حالی است که دیگر همگروه‌های ایران هر یک شش بازی تدارکاتی داشته‌اند.

کی‌روش در مصاحبه اخیرش با شبکه SBS استرالیا اعتراف کرد که مردان او با بدترین اردوی آماده سازی ممکن در میان تمامی ۱۶ تیم حاضر در جام ملت‌های آسیا پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند.

نظر دژاگه ۲۸ ساله هم خیلی با نظر کیروش متفاوت نیست و او اعتقاد دارد که مربی پرتغالیاش غلو نکرده است. دژاگه گفت: تا الان فقط یک بازی دوستانه انجام دادهایم. برای تیمها خیلی مهم است که بازیهای دوستانه برگزار کنند و اردوهای تمرینی خوبی داشته باشند. من نمیدانم دلیلش چیست و از این بابت تعجب میکنم. چرا فقط یک بازی دوستانه؟ شرایط اما همین است. اگر شما به دیگر تیمها نگاه کنید، مثلاً قطر و امارات می بینید که بازیهای دوستانه فراوانی انجام دادهاند. فکر میکنم آنها ۱۶ بازی یا در همین حدود دیدار دوستانه داشتهاند. با این حال تیم آماده است و میخواهیم سخت تلاش کنیم.