امیدواری فرهنگیان برای دریافت بدهی ها

به گزارش افکارنیوز، نوبخت پس از جلسه هیئت دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران افزود: در جلسه هیئت دولت مقرر شد همه مطالبات معوق شامل حق‌التدریس، اضافه کار و مطالبات مربوط به سرباز معلم‌ها و نیروهای قراردادی وزارت آموزش و پرورش مربوط به ماه‌های دی، بهمن و اسفند امسال به صورت کامل تخصیص یابد.

وی گفت: براساس یکی دیگر از مصوبات مقرر شد برای اجرای دقیق و باکیفیت‌تر بیمه طلایی فرهنگیان، با توجه به تغییر تعرفه‌ها، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مابه‌التفاوت‌ها را به گونه‌ای پرداخت کند که خدمات لازم در بیمه طلایی فرهنگیان مانند گذشته ارائه شود.

پرداخت حق بیمه طلایی فرهنگیان

نوبخت افزود: درباره بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته نیز هیئت دولت تصمیم گرفت حق بیمه طلایی آنان را مشابه شاغلان پرداخت کند.

سخنگوی دولت گفت: وزارت آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی خود از فارغ‌التحصیلان متعهد خدمت دانشگاه فرهنگیان استفاده می کند.

نوبخت ادامه داد: همچنین وزارت آموزش و پرورش در همه استخدام ها فرزندان فرهنگیان بازنشسته را در شرایط مساوی در اولویت قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت گفت: هیئت دولت در مصوبه‌ای دیگر، با اختصاص ۱۷ میلیارد تومان برای جبران خسارت حوادثغیرمترقبه در استان‌های خراسان و زنجان موافقت کرد.

نوبخت افزود: همچنین مقرر شد مبلغ ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از طریق وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفات و تجهیز پایگاه‌ها در این زمینه با رعایت مسائل زیست محیطی اختصاص یابد.

پرداخت بدهی صدا و سیما و ارتش به شرکت سهامی ارتباطات

وی گفت: براساس موافقت هیئت وزیران مقرر شد مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان از بدهی سازمان صدا و سیما و ارتش به شرکت سهامی ارتباطات و زیرساخت تعدیه و پرداخت شود.

سخنگوی دولت افزود: در جلسه امروز هیئت دولت با حضور استاندار خوزستان گزارشی از آخرین وضع استان و همچنین پیشرفت‌ها و وعده‌های دولت پس از سفر رئیس جمهور در یک سال قبل ارائه شد.

نوبخت درباره مصوبات جلسه دیشب شورای اقتصاد نیز گفت: در این جلسه مقرر شد برای بهره برداری بیشتر و سرمایه گذاری طرح های پارس جنوبی سرمایه گذاری در این منطقه از ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ۸ میلیارد دلار افزایش یابد تا زمینه سرمایه گذاری در زمینه منابع نفتی و گازی این منطقه بیشتر فراهم شود.

همچنین در این جلسه مصوبهای نیز برای تشویق و ترغیب به منظور صرفهجویی در حاملهای انرژی تصویب شد.