مجلس وازکتومی را ممنوع کند

به گزارش افکارنیوز، ناصر سیم‌فروش در همایش خانواده و جمعیت در بیمارستان طالقانی گفت: عقیم کردن و وازکتومی در کشور ما آنطور که باید به مردم توضیح داده نمی‌شود در حالی که در بیشتر موارد وازکتومی با عقیم شدن دائمی همراه است.

وی ادامه داد: همچنین سرطان پروستات در مردانی که وازکتومی کرده‌اند بیشتر است حتی در فتواهای آن زمان هم آمده که بستن لوله فعل حرامی است.

رئیس قطب ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ما ازدیاد جمعیت را در زمان جنگ تحمیلی در کشور شاهد بودیم و آن کودکان هستند که امروز جامعه ما را اداره می‌کنند و اگر اکنون نبودند وضعیتمان نامناسب می‌شد.

وی بر اهمیت فرهنگ فرزندآوری تأکید کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی تشویق‌های زیادی برای باروری گذاشته‌اند مثلاً در روسیه به مادرانی که بیشتر فرزند می‌آورند مدال داده می‌شود چون می‌دانند افزایش جمعیت یک برنامه استراتژی است.

سیم‌فروش افزود: مشکل اصلی به هم ریختگی جمعیت عدم استفاده از امکانات است و عقیم کردن به نوعی نقص عضو بوده و ضد فلسفه اسلام است این در حالی است که هر چه جمعیت باروری بیشتر باشد پیشرفت در آن جامعه بیشتر می‌شود.

وی گفت: ۳۰ درصد منابع دنیا در کشور ما قرار دارد در حالی که یک درصد جمعیت دنیا را داریم و تنها جایزه‌ای که سازمان ملل به کشور ما داده برای کنترل جمعیت بوده در واقع این نقشه‌ای بوده که به دست دوستان کم‌آگاه انجام شد.

رئیس قطب ارولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر یک شعار انحرافی بود که از قبل از انقلاب به بعد از انقلاب آمد به نظر می‌رسد جوانان ما برای اینکه ریشه ایران خشک نشود باید ازدواج کنند و بچه‌دار شوند تا خانواده و جمعیت بانشاطی داشته باشیم.

سیم‌فروش گفت: امیدواریم مجلس وازکتومی را به عنوان نقص عضو تلقی و آن را ممنوع کند چرا که مثل سقط جنین است مگر پزشکی قانونی که به دلیل بیماری زوجین اجازه آن را بدهد در غیر این صورت از نظر پزشکی عملی مذموم و از نظر علما جایز نیست.

وی افزود: اکنون جامعه در حال پیری است باید روشهایی برای ازدیاد ازدواج انجام دهیم ژن ایرانی بااستعداد است و باید برای کشورهای اسلامی الگو قرار گیرد و در این زمینه باید از پتانسیل جمعیت استفاده کرد.