به گزارش افکارنیوز، اگر دوست دارید پوستی سالم برای شما اهمیت دارد پس باید با مواردی که باعثچروک شدن و خراب شدن آن می شود نیز آشنا باشید. بعضی کارهای روزمره ما هستند که پوستمان را تخریب می کند و نمی گذارد از سلامت آن لذت ببریم.

معاینه نشدن چشم: استفاده از لنز یا عینک هایی که نمره آن قدیمی شده است باعثمی شود فرد برای دیدن روی چشم فشار وارد کند و در نتیجه خط های ریز و چین و چروک دور چشم ظاهر می شود. بنابراین لازم است هر سال یک بار به چشم پزشک مراجعه کنید.

رانندگی: هنگام رانندگی یا نشستن در خودرو، روی قسمتی از بدن که در معرض نور خورشید قرار می گیرد، ضد آفتاب بیشتری بزنید. چرا که تشعشعات خورشید پوست را چروک میک ندو حتی می تواند رنگ آن را نیز تغییر دهد.

اخم کردن: حرکت های مداوم عضله به شکل گیری خط اخم منجر می شود. سعی کنید از درهم کشیدن صورت، غنچه کردن لب و… که چین و چروک و خط های دائمی ایجاد می کند، بپرهیزید.

استرس: استرس باعثایجاد لکه، جوش، کدری، جوش های ریز و… صورت می شود. بهترین راه حل، این است که به فعالیت هایی مانند یوگا، خواندن کتاب، پیاده روی و آشپزی بپردازید.

مصرف انواع شيريني:مصرف بالاي مواد قندي با آسيب رساندن به کلاژن باعث افتادگي پوست مي شود. پس به جاي مصرف قند مصنوعي از مواد داراي قند طبيعي مانند ميوه استفاده کنيد.