تحریم راه حل موضوع هسته‌ای ایران نیست

به گزارش افکارنیوز، یک سناتور ارشد آمریکایی می‌گوید وی هم تحری را راه حل خوبی برای حل موضوع هسته‌ای ایران نمی‌داند.

«دایان فینستین» که آخرین روزهای ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس سنا را تجربه می‌کند در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت با اظهارات خانم سامانتا پاور موافق است که تحریم، راه حل موضوع هسته‌ای ایران نیست.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه گفت همچنان شانس رسیدن به توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به ۱ + ۵ وجود دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تلاش برخی نمایندگان کنگره برای تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، گفت انجام چنین کاری، مذاکرات با ایران و امکان توافق هسته‌ای را «به میزان قابل توجهی تضعیف» می‌کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل که در مرکز «مک‌کانل» دانشگاه «لوئیزویل» صحبت می‌کرد، در این رابطه گفت: «اگر حالا تحریم‌های جدید مرتبط با مسئله‌ هسته‌ای را کلید بزنیم، از منزوی کردن ایران به سمت انزوای بالقوه خودمان حرکت کرده‌ایم.»

خانم پاور ادامه داد: «ما در دولت معتقدیم که در برهه کنونی، افزاش تحریم‌ها، تلاش‌های ما برای رسیدن به این هدف مشترک را به میزان قابل ملاحظه‌ای تضعیف می‌کند.

نمایندگان کنگره آمریکا که از ابتدای مذاکرات نقش بازیگر سختگیر را ایفا کرده‌اند، دو طرح را در دستور بررسی دارند که یکی از آن‌ها افزایش مشروط تحریم‌ها و دیگر مشروط کردن اجرای هرگونه توافق، به مصوبه کنگره است. سنای جمهوری‌خواه اعلام کرده به زودی این دو طرح را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در حالیکه کنگره آمریکا به دنبال تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران است، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا قرار است چهارشنبه همین هفته با «محمد جواد ظریف» درباره موضوع هسته‌ای در «ژنو» دیدار و گفت‌وگو کند و بعد از آن نیز روز پنجشنبه مذاکرات بین اعضای تیم مذاکره ایران و ۱ + ۵ برای رسیدن به توافق جامع نهایی ادامه دارد.

این دور از مذاکرات در حالی برگزار میشود که بر اساس دومین تمدید صورتگرفته در برنامه اقدام مشترک، طرفین برای رسیدن به چارچوب سیاسی تنها تا ۱۰ اسفند (۱ مارس) زمان دارند. همچنین قرار است طرفین تا ۹ تیر ماه ۱۳۹۴ (۳۰ ژوئن)، جزئیات توافق جامع را نهایی کنند.