خبر خوش برای تمام کارگران ساختمانی

به گزارشافکارنیوز،هادی ساداتی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی هم اکنون منتظر اعلام سهمیه سازمان تأمین اجتماعی برای انجام کارهای بیمه‌ای خود هستند، اظهار داشت: روز گذشته ریاست جمهوری پس از مصوبه مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان بیمه کارگران ساختمانی را ابلاغ کرد.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه قرار است از محل درآمدهای حاصل از صدور پروانه‌های ساختمانی کارفرمایان، بخشی از منبع بیمه کارگران ساختمانی تأمین شود.

ساداتی با بیان اینکه درآمد حاصل از صدور پروانه‌های ساختمانی برای بیمه کارگران شدیدا کاهش پیدا کرده است، گفت: طبق تغییرات جدید تنها ۱۵ درصد از کل هزینه صدور پروانه ساختمانی به بیمه کارگران ساختمانی اختصاص پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی مصوب کرده تا ۱۵ درصد و در صورت کسری ۲۰ درصد از محل درآمدهای صدور پروانه‌های ساختمانی کارفرمایان به بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اختصاص پیدا کند.

این نماینده جامعه کارگری با بیان اینکه هم اکنون سازمان تأمین اجتماعی به حد نصاب پوشش برای ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی رسیده است، گفت: هم اکنون کارگران منتظر اعلام سهمیه‌ای برای سال ۹۳ هستند.

وی تأکید کرد: طبق اقدامات صورت گرفته سال آینده تمام کارگران ساختمانی به طور کامل تحت پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

* لزوم حمایت دولت از کارگران ساختمانی به استناد ماده ۲۹ قانون اساسی


ساداتی با تأکید بر اینکه طبق ماده ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف است برای تمام آحاد جامعه پوشش‌های بیمه‌ای در نظر بگیرد، گفت: بر اساس این ماده از قانون اساسی به دولت پیشنهاد دادیم، تا حمایت‌های خود را از کارگران ساختمانی افزایش دهد.

وی افزود: منبع افزایش حمایت از بیمه کارگران ساختمانی، مالیات‌های غیرمستقیم و ارزش افزوده پیشنهاد شده و این امر کاملا قانونی است.

این عضو هیأت مدیره کانون عالی انجمنهای کارگری از پیگیری حقوق کارگران ساختمانی تا حصول نتیجه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: دولت در لایحه بودجه سال آینده ردیفی را برای حمایت از کارگران مخصوصاً کارگران ساختمانی اختصاص دهد.