اتباع ترکیه ستون فقرات داعش هستند!

به گزارش افکارنیوز، خبرگزاری " ال اچ وی " تأکید کرد، شمار اتباع ترکیه که به داعش می پیوندند در حال افزایش است و تعدادشان در حدود ۱۲ هزار فرد مسلح تخمین زده می شود؛ بدین ترتیب می توان گفت که اتباع این کشور ستون فقرات داعش بشمار می روند.

" هاکان فیدان " رییس سازمان اطلاعات ملی ترکیه در نشست سالانه سفرای این کشور در جهان در آنکارا با توجه به این مطلب اعتراف کرد این احتمال وجود دارد شهرهای بزرگ ترکیه همانند پاریس مورد حملات مشابه قرار گیرند.

خبرگزاری مزبور به نقل از منابع نزدیک به گروه مخالف " فتح الله گولن "، تأکید کرد که نیروهای اطلاعات ترکیه در صدد انجام حملاتی علیه این گروه هستند تا از شدت فشار اروپا علیه خود به دلیل حمایت آنکارا از تروریسم بکاهند؛ و اتهام تروریست بودن را به این گروه نسبت دهند.

سازمان امنیت ترکیه اعلام کرد با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سازمان اطلاعات ملی این کشور یک بمب دست ساز بسته شده به کپسول گاز، مقابل بازار مشهور منطقه پاشاک در استانبول را خنثی کرده است.

این سازمان همچنین تاکید کرد جمعه گذشته سه نفر را در هنگام ورود به یک بازار دیگر بازداشت کرده است که بمبهای دستی با خود حمل می کردند. بر اساس این گزارش، افراد بازداشت شده عضو یک گروه کرد مسلح نزدیک به حزب کارگران کردستان هستند؛ اما رسانه های گروهی ترکیه خاطرنشان کردند که این سه کرد عضو داعش بودند.

این سازمان امنیتی ترکیه جزئیات بیشتری در مورد یک زن انتحاری چچنی منتشر کرد، که هفته گذشته خود را در میدان " سلطان احمد " منفجر کرد.
از سوی دیگر پرفسور " اومیت اوزداگ " یکی از مهم ترین کارشناسان مسائل امنیتی در ترکیه و رییس مرکز تحقیقات قرن بیست و یکم فاش کرد که برخی از خانواده های ترکیه بطور کامل با تمام افراد خود برای نبرد در کنار داعش مهاجرت کرده اند و در الرقه سوریه سکنی گزیده اند.

یک نظرسنجی انجام شده در ماه گذشته در ترکیه نشان داد که در حدود ۱۳ درصد اتباع ترکیه هوادار گروهک تروریستی داعش هستند، و بدین ترتیب این احتمال وجود دارد که میلیونها تبعه این کشور با داعش در داخل ترکیه در حال همکاری بسر می برند و یا تحرکات داعشی ها را تسهیل می بخشند.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/۱۶۶۶۰۲۹#sthash.ObYol۴MS.dpuf