به گزارش افکارنیوز، از چند ماه پیش بود که بعد از انصراف مصطفی کواکبیان از جبهه اصلاح‌طلبان، محمدجواد حق‌شناس طی مصاحبه‌ای از ۲شاخه شدن جبهه اصلاح‌طلبان خبر داد و گفت که بنا به نظر هیئت رئیسه این تشکل از آن پس، او دبیرکل و محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان است.

بعد از این مصاحبه، علی فایضی دیگر عضو جبهه اصلاح‌طلبان هم با تأیید بخش اول ادعای حق‌شناس گفت که در ترکیب جدید این جبهه، او دبیرکل است.

با این حال بعد از این ۲ موضع‌گیری، برخی اعضای ۲ جبهه با تماس‌های مکرر به رسانه‌ها از آنها خواستند که از قید عناوینی چون " رئیس جبهه اصلاح‌طلبان " و " عضو جبهه اصلاح‌طلبان " برای طیف مقابلشان امتناع کنند چرا که به‌ادعای آنان، آنها دبیر، سخنگو و عضو جبهه اصلاح‌طلبان هستند و طیف مقابلشان " جعلی " و " دروغین " است.

جمشید ایرانی که خود را وفادار به جبهه اصلاح‌طلبان با دبیرکلی حق‌شناس می‌داند، طی گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم خطاب به طیف مقابل که به‌گفته او " سهم‌خواه " هستند، می‌گوید: شما که ادعا دارید، دبیرکل(فائضی) و سخنگوی(محتشمی) جبهه اصلاح‌طلبان هستید، هیچ وجاهت قانونی و حقوقی ندارید؟ جبهه اصلاح‌طلبان ما هستیم و مجموعه ما از طرف بزرگان اصلاحات همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خاتمی و محمدرضا عارف مورد تأیید است.

وی در توضیح ساختار تشکل خود می‌گوید: " محمدجواد حق‌شناس از کانون دانش‌آموختگان استان بوشهر به‌عنوان رئیس جبهه اصلاح طلبان، بابک آذرباد از حزب ترقی ایران به‌عنوان نایب‌رئیس اول، سهیلا مدارایی از حزب مشارکت‌های مردمی گیلان به‌عنوان نایب‌رئیس دوم، مجید بهمن‌زاده از جمعیت اقتدار ملت ایران به‌عنوان دبیر جبهه و محمدرضا آل‌قیس از حزب پیشگامان توسعه به‌عنوان صندوق‌دار جبهه اصلاح طلبان انتخاب شده‌اند ".

ایرانی با ادعای اینکه جبهه اصلاح‌طلبان به نام آنها در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ثبت شده است، تأکید می‌کند که تنها حق‌شناس دبیرکل جبهه اصلاح‌طلبان است و این جبهه بنا به گفته او، با راهبردی که حق‌شناس دارد در انتخابات آتی فعالیت خواهد کرد.

اما علی فایضی نیز که مشترکاً با حق‌شناس ادعای ریاست جبهه اصلاح طلبان را دارد در واکنش به اظهارات حق‌شناس و ایرانی، تأکید کرد: رئیس جبهه اصلاح‌طلبان بنده و محتشمی سخنگوی آن است.

او با تشبیه حق‌شناس و ایرانی به کسانی که می‌خواهند از " دیوار " و نه از " در " وارد جبهه اصلاح‌طلبان بشوند، طیف مقابل خود را به رعایت تقوی سیاسی دعوت کرد.

و اما امروز بعد از گذشت چندین ماه، این اختلاف نه تنها کم نشده بلکه گسترش نیز یافته است و هر روز که می‌گذرد این شکاف بیشتر از پیش می‌شود.